FANDOM

Adrián Ruiz Martin
RuizProfile
Adatok
Született augusztus 16.
Kor 48
Faj Arrancar
Nem férfi
Magasság 175 cm
Súly 70 kg
Hajszín fekete
Szemszín sötét barna
Bőrszín fehér
Vércsoport A+
Különleges ismertetőjegyek • átlagosnál nagyobb szemfogak
• fekete háromszög minta a maszkján
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Las Noches
Foglalkozás Números
Korábbi foglalkozás Anida Vegex fracciónja

Hera Celia velli Taarm fracciónja

Személyes információk
Családi állapot egydülálló
Rokonok Tiburcio Ruiz Villanueva (apa)

Malena Martin Herrera (anya)

Zanpakutō
Resurrección Mandril

Adrián Ruiz Martin egy természetes úton létrejött arrancar, aki Seth uralkodása alatt került Las Noches köteléke alá.

MegjelenésSzerkesztés

Avatar 277 1459027698

Módosított arrancar egyenruhájában

Nem sokkal néz ki idősebbnek, mint halála pillanatában, kinézetre a húszas éveiben jár. A haja fekete és nem túl hosszú, azonban dús és a szélrózsa minden irányába áll. Szemei sötét barnák, már-már feketének látszanak markáns szemöldökei alatt, melyek közül legalább egyiket haja általában eltakarja. Szemfogai nagyobbak, mint egy átlagos embernek ám ez csak akkor észrevehető, ha vigyorog. Hollow maszkja az egymást követő resurrección át és visszaalakulásokat követően eredeti elhelyezkedéséhez képest fokozatosan felfelé húzódott. Jelenleg arca két oldalán, a szemei alatt helyezkedik el. Az arcán a maszk kicsúcsosodása a szem és az orrnyereg közül kezdődik majd a szem alá érve ráfordul a járomcsont ívére és azt követi. Mindkét oldalon beborítja a fülét, majd nyakának hátsó részén folytatódik. Az arcot takaró maszkrészen mindkét oldalon konkáv, fekete háromszögből álló estigma található, mely elfektetett agyarra emlékeztet, ahogyan követi a maszk ívét. Megszokott viselete egyszerű fehér ruházat, mely leginkább egy buddhista szerzetes ruhájára emlékeztet. Deréktájon széles fekete selyemövvel van többször áttekerve majd jobb oldalon csomóval megkötve. Az öv végei lelógnak a csomóról és térdmagasságig érnek. A ruházat a mellkasán V-alakban kivágott, melynek széléről fehér palást ered, ami hátul és oldalt bokáig ér és harc esetén könnyen lecsatolható, hogy ne akadályozza a mozgásban. A palást eredését fekete szőrmegallér borítja körben, mely hátul a tarkóig felér. A kivágott rész miatt látszik a hollow lyuk, mely a szegycsont és a kulcscsontok találkozásánál található, közvetlen a nyak alatt. Az alkarjától egészen a kézfejéig fekete fásli van körbe tekerve a karján, az ujjakat szabadon hagyva, melyet régen takart felsőjének hosszú ujja, de újabban már a fásli a ruhaujj fölött van feltekerve könyékig. A zanpakutoját, melyet mindig magával hord, a selyemövbe csúsztatva tartja.

SzemélyiségSzerkesztés

"Ebben az esetben én pedig elsősorban Adrián Ruiz volnék és csak azután arrancar."
—Adrián bemutatkozása Miwa Kyokonak

A vele történtek hatására elvesztette hitét a világban, ahol szerinte teljesen fölösleges már léteznie. Emberségének utolsó megmaradt részét szarkazmus és provokatív vigyor mögé rejtve tengeti napjait. Próbál úgy tenni, mintha nem érdekelnék a körülötte lévő dolgok, de alapvetően kíváncsi és tréfás személyiségét néha nehezen tudja elnyomni. Megveti a gonosz embereket, kik ok nélkül bántják a másikat, annak ellenére, hogy az említett gonosz személyek kínzásában örömét leli. Kelletlenül törődik bele a világ működésébe, amin változtatni keveset tud. Segít az olyanokon, kik tiszta lelkűek és érdemesnek mutatkoztak rá. Szereti a háttérben megbújva vagy a tömegbe beleolvadva szemlélni az eseményeket és kellemetlen számára, ha ennek fordítottja történik, vagyis őt figyeli meg valaki. Az erős napfényt nem szereti, napjának nagy részét árnyékos helyen lustálkodva tölti. Bár már jó úton halad, hogy megbarátkozzon mibenlétével, még mindig keresi helyét a világban. Mivel saját magát is elítélendőnek tartja nem rest kockáztatni az életét mások megmentése érdekében. Mozdulatai kívülről általában hanyagnak és nemtörődömnek tűnhetnek. Alap esetben nyugodt, de hangulata könnyen és gyorsan változhat az őt érő ingerek hatására, így egy szempillantás alatt tud váltani az unott, bosszankodó tekintet és ördögi vigyora között. Bár szeret puffogni, valójában ennél nehezebb igazán felhúzni. Sértegetéssel nem mennek semmire sem nála, ellenben haja és palástja épségére különösen érzékeny. Hollow létében elkövetett szörnyűségek hatására elméje elzárta tudatos énje elől ezeket az emlékek, így ezen részleges amnézia hatására, főleg csak emberi, illetve arrancarként eltöltött idejére emlékszik. Ha veszélyes helyzetbe, vagy harcra kerül a sor, ez a mentális gát gyengülni kezd és ahogy egyre több emlékét kapja vissza, személyisége is úgy változik fokozatosan ennek hatására. Többet vigyorog és beszél, ám sokkal provokatívabb, sértőbb módon, előszeretettel bosszantva ellenfelét, hogy megtörje koncentrációjukat.

TörténetSzerkesztés

Miből lesz az arrancarSzerkesztés

"Még élsz. Remek, ugyanis szenvedni fogsz azért, amit tettél."
—Adrián Ruiz egy adjuchasnak

1968 augusztus 16.-án született egy spanyolországi kisvárosban. Szülei saját, jól menő családi vállalkozást vezettek, így nem kellett anyagiakban szűkölködniük. Egy napon nyereményút mivoltából szüleivel Japánba, Karakura városba utazott, ahol a városnéző körút során az állatkertben megtámadta egy hollow. Egy darabig sikeresen el tudott menekülni a lény elől, de egy szerencsétlen véletlennek köszönhetően megfulladt.

Mandril hollow

Kinézete adjuchasként

Mivel egyetlen shinigami sem talált rá idő előtt, hogy a Soul Societybe küldje, magányosan várakozott lélekként, tehetetlenségét és erőtlenségét átkozva. Elkeseredettsége odáig fokozódott, hogy saját kezűleg tépte ki lélekláncát, idő előtt elindítva a hollowizációt. Ezt követően újdonsült képességetől megrészegülve más lelkekre vadászott Karakura és környékén, kegyetlenül végezve áldozataival, míg jobb préda után nézve Hueco Mundoba ment. Ott a Menosok Erdejében sok más hollowwal együtt Gillianná alakult. Domináns személyiséggé előlépve tovább vadászott más Gillianokra, még végül Adjuchassá alakult. Eredeti énjét részben visszanyerve gonosz Adjuchasokra kezdett vadászni, még egy csatában komolyabban megsérült. Az incidens miatti felborult lelki állapotban maszkjának nagy része letört és így arrancarrá alakult.

Az átváltozás következményeként rövid ideig erős amnéziája alakult ki, melyet nagyobb részt sikerült leküzdenie, azonban így is maradtak kiegészítésre váró lyukak a múltjában, amik megakadályozzák, hogy visszaemlékezzen hollowként eltöltött idejének nagy részére. Eközben találkozott egy, az elfogására küldött arrancarral, kit a harcot elkerülve követett Las Nochesbe.[1]

Az őrület bölcsödéjébenSzerkesztés

"Új otthonomban is ami körülvesz csupán árulás, korrupció és intrikák..."
—Adrián Shirei Tenronak

A városba érkézését követően rövidesen találkozott az akkori Quintoval, Hera Celia velli Taarmmal, akivel életveszélyes fogócskába keveredett, ám az Espada végül nem ölte meg őt[2], helyette fracciónjává fogadta. Beilleszkedése az arrancarok közé Hera felügyelete alatt ment. Jelentős befolyással volt rá és máig nosztalgikusan gondol vissza legelső Espadjával töltött időre, kitől sok fogást lesett el kedvenc közös hobbijukkal, a kínzással kapcsolatban.

Ez időtájt ismerkedett meg egy kardforgatási edzésen a Segunda Espadával, Eliana del Barrosszal, fracciónjával Fran Lechuzával és az akkor még Cleto Seffiránál fracción Anida Vegexszel. Ekkor barátkozott meg velük, illetve kezdett kialakulni későbbi tisztelete az Espada iránt.[3]

Újdonsült erejétől megrészegülve és a lidércek világában élve emberi oldala kezdett háttérbe szorulni. Egy idő után elunva magát visszatért portyázni az emberek világába, ahol a Yochike Hiraoka nevű shinigamit kísérelte meg megölni, ám próbálkozása kudarcba fulladt, amikor egy fullbringer, Konoe Karen tűnt fel, így a túlélés érdekében össze kellett fognia a halálistennel. Ez után az eset után felhagyott a shinigamikra való vadászattal, mert úgy ítélte meg, hogy túl sok felesleges bosszúsággal járhat.[4]

Még Hera fracciónjaként tevékenykedve találkozott össze egy nyári estén Shirei Tenroval. Észrevéve a lány reményvesztettségét, próbálta felvidítani, ami részben sikerült is, és ígéretet tett, hogy egy napon újra meglátogatja.[5]

Ismét a Quinto szolgálatábanSzerkesztés

"Azért, mert őt legalább tiszteltem valamennyire. Igaz, csak azért, mert féltem tőle, de ez részletkérdés. Téged azonban egyelőre se nem tisztellek, se nem félek tőled."
—Adrián Anida Vegexnek

Hera halálát követően elhagyta a Quinto tornyot és rejtőzködött, attól tartva, hogy a korábbi Espadája haláláért felelős őt is célba veheti. Mivel nem talált semmit, ami továbbra is a városhoz kötötte volna, Las Noches elhagyását tervezte, de ekkor találkozott újra Anida Vegexszel. Elmondása derített fényt Adrián számára, hogy pontosan mi is történt.[6] Ezután a nő kérésére az új Quintoval maradt és végül fracciónja lett. Bár kapcsolatuk nem indult zökkenő mentesen, Adrián végül elfogadta új Espadáját és szoros barátságot alakítottak ki.

Ekkortájt találkozott egy Miwa Kyoko nevű shinigamival, akivel történő beszélgetés hatására kezdett változni eddig kialakított képe a halálistenekről.[7]

Egy felderítő küldetésen, amivel Seth bízta meg, az élők világába kellett menjen, hogy kifigyeljen egy beépült shinigamit. Mivel a célszemély nem tartózkodott otthon, így betört a rejtekhelyéül szolgáló házba, hogy nyomok után kutasson. Ekkor futott össze Elianával, aki bár nem küldetéséből, hanem saját önszántából adódóan, de szintén hasonló ötlete támadt. Az eleinte kínos helyzet hamar könnyedebb beszélgetésbe csapott át, miközben remekül összedolgozva, közös erővel fésülték át a lakás minden zugát hasznos információk után, többek között találtak egy különleges erejű emberekről, köztük quincykről is szóló megfigyelési nyilvántartást. Egy lidérc támadások áldozatairól szóló archívumban Adrián saját nevére is rátalált, mely egy időre igen felzaklatta, ám Eliana bíztatására elkezdte pozitívabb fényben látni saját sorsát.[8] Hazatérése után jelentésében nem tette említést az olyan fontosabb dokumentumokról, melyek ahhoz az előnyhöz juttathatták volna Sethet, hogy újabb lidércekkel bővítse armadáját, illetve a Segunda Espada jelenlétéről sem tett említést.

Újabb közös edzésen ismét lehetősége nyílt együtt gyakorolni Elianaával és Frannal, ezúttal pusztakezes harc témakörben, ahol hasznos lefegyverző mozdulatokat tanulhattak az Espadától.[9]

Egy küldetésen is összefutott velük, avagy inkább Eliana rángatta magával, amikor egy lebontásra váró villát kellett biztosítaniuk, hogy a benne ragadt lelkeket lidérccé alakítsák és Las Nochesbe vigyék. Az életre kelt könyvek és támadó zombi sereg közepette végső soron kudarcot vallottak és nem sikerült megszerezniük a lelkeket Sethnek, ami fejleménnyel Adrián titkon még elégedett is volt.[10]

Nem sokkal ezután újabb Espadáját is elvesztette. Anida egy nap nem tért vissza küldetéséről, mely több mint valószínűvé tette, hogy halott. Mivel időközben ő maga is erősebb lett mindkét korábbi Espadájánál, így némi gondolkodás után elhatározta, hogy ezúttal nem kísérel meg elfutni és sikerrel fog járni ott, ahol ők kudarcot vallottak, és megpróbálja túlélni Las Nochest nélkülük is. Eközben Eliana személyében talán megtalálta leendő, harmadik Espadáját, akit eléggé tisztel ahhoz, hogy adjon a szavára és elfogadja feletteseként.

FelszerelésSzerkesztés

Mindennapi ruházatán kívül felszerelésként is hasznát veszi végtagjain lévő fekete fáslinak, mellyel képes enyhébb sérüléseit ellátni, illetve egyéb praktikus célokra felhasználni. Zanpakutouját mindig magánál tartja, még alvás idejére is. A fülein lévő agyar formájú fülbevalók ránézésre csupán dísznek, vagy maszkja maradványának tűnhetnek, valójában azonban az arrancarok egy általános eszközét, a Cuerpót rejtik melynek segítségével Emberek Világában járva mesterséges fizikai testet ölthetnek. Az így kapott test nem rendelkezik az arrancar forma képességeivel és zanpakutout sem képes használni, azonban pénzt és egyéb átlagos tárgyakat már képes fizikai állapotra alakítani. Kikapcsolásával ismét lélekformát ölt a használó.

Képességek és erősségekSzerkesztés

Mint a legtöbb arrancar, így Adrián is rendelkezik fajtájának alapvető képességeivel, mint pl. a Sonido, Pesquisa, Descorrer, Gonzui, Bala, vagy épp a Cero. Ezen kívül kedveltebb haladó technikái közé tartozik a Bala Bombardeo, Joshu Migite, valamint a kedvencei közé tartozó Ardiente Garra és Cero Córnea.[11]

Hierroja azonos lélekenergiájú társaival összehasonlítva igen ellenálló, melynek jó hasznát veszi harc során. Bár eredetileg pusztakezes harcosként jobban preferálta ökleit és karmait a penge helyett, a folyamatos edzésnek köszönhetően ma már kardjának is jó hasznát veszi.

ZanpakutouSzerkesztés

Mandril (Mandrill): Adrián zanpakutouja egy fekete markolatú wakizashi. Keresztvasa egy mandrill koponyájára hasonlít, melynek szájából jön ki a penge. Parancsszava: Jibun misero! (Mutasd magad!)

  • Resurrección: Bár nem feltétlen szükséges eme mozdulatsor, a resurrección aktiválásához általában felemeli a jobb lábát és derékszögben behajlítja a térdét, így a combja vízszintes helyzetbe kerül. Ezután a zanpakutout a térdére helyezi, pontosan a súlypontjával középen majd a tenyereit összecsapja maga előtt és kimondja a kard aktiváló parancsát. A kard pengéje ekkor kék fénnyel kezd izzani és füstöt bocsájt ki, mely befedi a karaktert. A maszkja megnő, a szemein kívül beborítja az egész arcát és előrefelé megnyúlva a páviánfélékre jellemző megnyúlt állkapcsot alakít ki nagy szemfogakkal. A maszk mintázata átalakul piros és kék vonalak keverékévé, melyek a mandrillok orrszínezetére emlékeztetnek. Haja megnő, sörényszerűvé alakul. Végtagjai megnyúlnak, izmai megnagyobbodnak, lábfejei pedig sokkal kézszerűbbé alakulnak, szembefordítható hüvelykujjakkal.
Resurrección képesség - Reflejos de mono (Majom Reflexek):
  • Lecsökkent reflexidő: A használó időérzékelése lelassul, így képes hirtelen reagálni a környezetében bekövetkezett változásokra. Egyensúlyérzéke átlagon felüli lesz és jobban el tudja kerülni a támadásokat is.
  • Kiélesedett érzékelés: A használó látása, hallása és bőrérzékelése reflexeihez hasonlóan felerősödik, így képessé válik az apró mozgásokra, neszekre is reagálni és behatárolni az irányukat.

HivatkozásokSzerkesztés

  1. http://bleach.frpg.hu/index.php/topic,749.0.html
  3. http://bleach.frpg.hu/index.php/topic,120.msg5943.html#msg5943
  10. http://bleach.frpg.hu/index.php/topic,1017.new.html
  11. http://bleach.frpg.hu/index.php?action=shop;sa=inventory;next2=Adri%C3%A1n%20Ruiz%20Martin