FANDOM

Akiyama Akane
Akanewikire2
Kanji 秋山 朱
Adatok
Született ismeretlen
Kor 182 év
Faj Shinigami
Nem
Magasság 170 cm
Súly ismeretlen
Hajszín vörös
Szemszín szürke
Bőrszín fehér
Vércsoport ismeretlen
Különleges ismertetőjegyek jobb szemén eyepatch
enyhén gyilkos tekintet
Politikai hovatartozás
Gotei 13
Korábbi hovatartozás Emberek világa
Foglalkozás kapitány
Korábbi foglalkozás ismeretlen
Partner Kamioka Rosa
Oshiro Ito Mamoru
Sukkecu Eiji
Ueshima Kohaku
Korábbi partner(ek) Ninomiya Mitsuko
Kawashima Mitsuya Hiroki
Személyes információk
Zanpakutō
Shikai Kigahen Seijo
Bankai Intokusha Kigahen Seijo

Akiyama Akane (秋山 朱, nyugaton Akane Akiyama) shinigami, az ötödik osztag jelenlegi kapitánya, illetve a Shinigami Nőegylet tagja.

Vállig érő, kissé kócos, égővörös haja már messziről elárulja nőt; ehhez társul hidegszürke tekintete és mogorva arckifejezése, ami csak erősíti az átlagshinigami félelmét, mikor először találkozik Akanével. Első megszólalásával válik teljessé az összkép: a kapitány ugyanis nem éppen kedvességéről híres, általában egy pillanat alatt talál bárkiben olyan vonást, amire epés megjegyzéseket tehet. Keményen megmondja bármilyen helyzetben a véleményét és érezteti másokkal is rangját, amivel már eddig is több ellenséget szerzett magának, mint barátot, ennek ellenére az ötödik osztag tagjainak nagy része kedveli és tiszteli – ráadásul nem azért, mert félnek tőle, ami külső szemlélő számára a legfurcsább lehet. Akane, sajátos stílusa ellenére, és mert bár megköveteli beosztottjaitól a fegyelmet, valójában képes lenne feláldozni magát tisztjeiért. 170 centiméterével inkább átlagos magasságúnak számít ugyan, azonban Akane ezt – főleg az ő és volt hadnagya, Ninomiya Mitsuko közti nagyságkülönbség miatt – igen alacsonynak érzi, különösen, ha például egy polc tetejéről kellene leemelnie valamit, azonban nem éri fel azt. Mitsuval jelenleg is jó viszonyban van, habár folytonos szópárbajuk pont az ellenkezőjéről árulkodik, valójában mindketten élvezik ezeket a „veszekedéseket”. Egyetlenegy shinigamit nem tegez, mégpedig az osztag híres-hírhedt szakácsnőjét, Ueshima Kohakut. Ellentmondani sem mer Kohaku-sannak, ezen kívül teljes mértékben megadja neki a tiszteletet, illetve egyike a kevés beavatottnak, akik pontosan tudják, mi folyik valójában az osztag rettegett konyhájában és pincéjében. Mondani sem kell, hogy ennek ellenére szemet huny az események felett, sőt, néha még ő maga „szervezi be” az újoncokat.

TörténeteSzerkesztés

Emberi életeSzerkesztés

(hamarosan)

ShinigamikéntSzerkesztés

(hamarosan)

Száz év múlvaSzerkesztés

(hamarosan)

KépességekSzerkesztés

  • Zanjutsu: Mivel már elég régóta kapitány, volt ideje magas szintre fejleszteni kardvívását, amit megkövetel passzív shikai-képessége is, hiszen az önmagában nem igazán használható fel harcban.
  • Hakuda: Nem túl gyakorlott benne, inkább a fegyveres harcot részesíti előnyben.
  • Kidou: Akane másik fő erőssége, részben osztaga miatt is (az ötödik osztag tagjai mindig is szívesen használtak démonmágiát). Általában szívesebben is használja ezeket a támadásokat a puszta zanjutsunál, vagy pedig keveri a kétféle harcmódot egymással.
  • Shunpo: igen gyors villámtánca is (a sebességet szintén megköveteli zanpakutójának képessége).

ZanpakutoSzerkesztés

Kigahen Seijo ("Őrült Szent")
Domovoibykidchan

Kigahen Seijo

Zanpakuto lelke: Kigahen Seijo igazán rászolgált nevére. Rendkívül szeszélyes, néha feltétel nélkül engedelmeskedik tulajdonosának, vagy éppen szó nélkül segít neki, máskor azonban füle botját se mozdítja Akane szavaira, és válaszra sem méltatja. Ez általában akkor fordul elő, ha a kapitány akarva-akaratlanul is "megsérti" a zanpakutót, akár szavaival, akár azzal, hogy véletlenül nem a megszokott helyére - az íróasztal szélére - teszi vissza. Egy dolog viszont állandó: a vihogás, amit még akkor sem hagy abba, amikor történetesen haragszik Akanéra. Elég magas nőalak (különösen Akane méretéhez viszonyítva), nem túl izmos, és első ránézésre igen gebének is tűnik. Második ránézésre pedig bebizonyosodik, hogy tényleg az - viszont nagyon gyors tud lenni, ha akar. A legszembeötlőbb a nő kékeszöld bőre, és a homloka jobb oldaláról csordogáló vércsíkok. Haja bőréhez hasonló színű, bár annál világosabb, szeme pedig vörös. Mindig vigyorog, ami külsejét elnézve nem éppen bizalomgerjesztő látvány.

  • Shikai:

Az Abarekure! ("Tombolj!") parancsszó elhangzása után nem történik különösebb változás, egyedül Akane szemei válnak vörössé, így képességére is csak akkor derül fény általában, ha a kapitány maga osztja meg ellenfelével azt. Shikai-ban ugyanis érzékei élesednek ki a nőnek, sokkal finomabbá válik hallása, tapintása, szaglása, illetve látását is teljes egészében visszanyeri, természetesen azt is felerősítve. Ezen kívül mozgása is felgyorsul, és képes az „Igazat” észrevenni, vagyis megkülönböztetni az illúziókat a valóságtól vagy leleplezni a hazugságokat.

  • Bankai:

Név: Intokusha Kigahen Seijo („Bujdosó őrült szent”) Látszólag nem történik változás a shikai-hoz képest, külsőre pusztán annyi a különbség, hogy érezhetően több reiatsut szabadít fel Akane. Ez leginkább az ellenfél éberségét altatja el - a bankai igazi képessége tulajdonképpen ebben rejlik. Még akkor sem tűnik fel semmi különbség eleinte, amikor megsebzi az áldozatot. Néhány perc múlva azonban már érződik a hatás: a sérült egyre gyengébbnek érzi magát, a zanpakuto ugyanis a megsebzett felületen keresztül szép lassan elszívja az ellenfél lélekenergiájának egy részét - minél többször sebzi meg a másikat, annál nagyobb mértékben.

IdézetekSzerkesztés

  • ”Akiyama Akane, az ötödik osztag kapitánya, ha valaki esetleg nem ismerne...”
  • ”Pontosan, a volt kapitányod, akit az a kis korcs addig nem hagyott békén, amíg el nem jött ide, a jelentéseit pedig az új hadnagya intézi, aki - az előző hadnagyával ellentétben - rendesen el is végzi a feladatait...” (részlet egyik meghitt beszélgetéséből Ninomiya Mitsukóval)
  • ”Meg ne fulladj már a nagy lihegésben... Inkább igyál valamit, mert még a végén az én nyakamba varrják a halálodat...” (köszönés egyik tisztjének)
  • ”Épp ideje volt... Vagy tán valamelyikőtöknek leharapták tőből a lábát, hogy ennyi időbe tellett ideérnetek?”

ÉrdekességekSzerkesztés

(hamarosan)