FANDOM

Anzu
Fate-stay-sigfrid39
Adatok
Született ismeretlen
Kor ismeretlen
Faj viharisten
Nem férfi
Magasság 205 cm
Hajszín hófehér
Szemszín királykék
Bőrszín kreol barna
Vércsoport 0
Különleges ismertetőjegyek villámokról megismered,ha mérges
Politikai hovatartozás
Hovatartozás sumér és akkád alvilág
Irkalla
Foglalkozás Nergal fegyvere
Partner Nergal
Ninurta-Ra’im-Zerim
Személyes információk
Családi állapot házas
Rokonok Siris(édesanyja)
Nergal (testvére)
Ninurta-Ra’im-Zerim(unokaöccse)
Komoki Daniel Hiroto(fia)
Különleges képességek
Képesség vihar

Anzu (Anzû, Zû, vagy Imdugud) egy félelmetesnek tartott szörny az akkád és sumér vallásban. Viharmadárként, vagy viharistenként tartják számon. Jelenleg Nergal fegyvere és Komoki Daniel Hiroto (Namru) édesapja.

Jelenleg teljesen emberi alakját használja. Legelterjedtebb formája a Nergal szentállataként számon tartott oroszlán fejű, sas testű lény. Születését követően legkedveltebb alakja a hatalmas sárkány volt, akinek alakjában az eget szelte. Azonban az Enki szolgálatában töltött idő alatt, főként a viharmadár formáját vette fel.
A mostani hosszú, fehér hajú, kreol bőrű, két métert megütő, tekintélyes emberi alakját Irkalla-ban öltötte magára. A sok alakváltó között, akik elsősorban ilyen formában voltak, valamint abból kifolyólag Anzu hivatalosan meghalt, nem kívánta felvenni az eredeti alakjait. Nagyon ritkán látni más formában.
A viharmadár nevéhez illik, hogy tökéletesen látszik, amikor felbosszantják. Testén cikázó villámokra hasonlító jelek rajzolódnak ki, melyek fel is izzanak. Ekkor egész teste elektromossággal töltődik fel, így bárki ér hozzá, megrázza. Teste magában hordozza egy vihar erejét, emiatt, olyan szintű feszültség képes távozni belőle, mely képes azonnali halált, jobb esetben súlyos égési sérüléseket okozni bárkinek.
A nyugati szelek megtestesítőjeként nagyon gyorsan képes közlekedni, valamint karjai segítségével orkán erejű széllökéseket tud előidézni. Abban az esetben, ha karjait szárnyakká alakítja, fokozza a pusztító erejét, sőt repülésre is alkalmassá válik.
Viharmadárként legnagyobb fegyvere a szájából távozó tűz és víz, melyet elegyítve forró párát képes fújni a környezetére. Mindkét elemet külön-külön, illetve elegyítve is használja. Valamint, pusztító viharokat idéz teljesen átváltozott alakjában.
A képessége nagyban hasonlít Ninurta-Ra’im-Zerim unokaöccse erejére, ezért szívesen edz vele, vagy osztja meg tudását a viharok, villámok természetével kapcsolatosan.

JellemSzerkesztés

Kissé hóbortosnak, szórakozottnak látszódik első nekifutásra. Korából adódóan megtanult együtt élni, elviselni, lehetőleg áthidalni a problémákat. Túl öregnek tartja magát, hogy mindent a szívére vegyen. Már kinőtte a csapongó, feleselő, lázadó korszakát. Az alvilágba kerülése megtanította rá, hogy nem rohanhat fejjel a falnak, főként az isteneknek nem. Azóta mindent kétszer megfontol, mielőtt cselekedne. Szereti kikérni fegyvermestere Nergal véleményét is, illetve tiszteletben tartja a döntéseit. Szolgálatai alatt még egyszer sem kérdőjelezte meg testvére határozatait.
Az istenek életébe nem szól bele. Azok után Enki földönfutó szolgaként kezelte nem is vágyik a közelükbe. Lényegében lemondott az isteni rangjáról. Édesanyjához hasonlóan nem gyakorolja aktívan a jogkörét. Élvezi a fegyverlétet és a családja társaságát. Mondhatni boldog nyugdíjas éveit tölti.
Otthon és családja, barátai körében kedveli a békességet. Ha teheti, igyekszik még csírájában elfojtani az ellentéteket, vagy könnyed humorizálással oldani a feszültséget. Nem szereti, ha a szerettei neheztelnek egymásra. Amennyire lehetséges igyekszik elsimítani az ellentéteket, vagy önkéntes békítő bíróként ösztönözni őket, ne erőszakos módszerrel járjanak a dolgok végére, hanem előtte próbálják megbeszélni. A hirtelen haragú, forró fejű macskák és farkasok között erre nagy szükség is van.
Családja nagyon fontos számára. Nem foglalkozik azzal kihez, milyen kapcsolat fűzi. Aki egyszer tett érte bármit, arra felnéz és számíthat segítségére a jövőben. Ennél fogva a legkönnyebben akkor veszti el hidegvérét, amikor őket éri sérelem. Éktelen haragra képes lobbanni, ha valamelyikük megsérül. Szélsőséges esetekben képes a viharmadár alakjában pusztító viharokat szabadítani a világokra.
Féktelen haragját mindössze felesége, vagy testvére képes elfojtani. Amikor párja szava és jelenléte nem hat, akkor Nergal ereje téríti jobb belátásra. Testvére szinte soha nem használta ellene a köteléket, hogy paranccsal kényszerítse engedelmességre, ám tisztában van vele, ha nincs más mód, akkor élni fog vele. Külön kérte, tegye meg. Bízik benne annyira, kizárólag akkor nyúl hozzá, amikor nincs más megoldás.

TörténeteSzerkesztés

A félelmetes szörnyeteg valójában Siris istennő gyermeke. Az ősi istennő Anu főisten, vagyis az első isten leánya. A csillagok istennője, aki a kéklő égbolton él és a kék lazulit üstjében kevergeti az élet és regeneráció vizét.
Eredetileg őt tartották számon, mint Ősanyát, Földanyát, vagy termékenység istennőjét. Az ősidőkben az üst jelképezte az anyaméhet, míg a bor, magát az életet, erőt, egészséget adó italt. Innen eredet a későbbi funkciója is. Helyét Enki lánya, Ninkasi, majd az ő helyét Ishtar vette át.
Az ő gyermekeként látott napvilágot Anzu. Több alakjáról is ismert viharisten, később viharmadár. Sokáig Enki szolgálatában állt, de Enlil-t is szállította, mint a hátasa. Testőreként vigyázott rá, ám nehezen emésztette meg édesanyját kirekesztették az isteni világból és szinte száműzetésben élt. Szerette volna, ha a rangját nem is nyeri vissza, de a tekintélyét igen. Ezért egy napon, amikor Enki szokásos esti fürdőzését ejtette meg, ellopta a tudás tábláját. Az őt megillető helyre akarta vinni, vagyis édesanyjának kívánta adni.
Az istenek nem mertek kiállni ellene, kivéve Nergal-t, aki megküzdött a félelmetes démonnal. A harc során derült rá fény, valójában testvérével harcol, aki mindössze az édesanyja becsületéért küzdött. Nergal megkegyelmezett a nemes célért küzdő istennek, de Enki büntetésétől nem menthette meg.
A sértett isten színe elé állította Anzu-t, akire azt a büntetést kérte, hogy küldje le az alvilágba. Irkalla-ban a felügyelete alatt nem tehet kárt újra az isteni világban. Enki elfogadta a javaslatot. Hivatalosan halottnak nyilvánították, hiszen a túlvilágra került Anzu. Arról pedig a két fél bölcsen hallgatott odalent nem, mint fogoly élt a viharmadár, hanem, mint testvére támogatója, vagyis fegyvere.
Anzu azzal hálálta meg testvére segítségét, hogy felesküdött megvédi élete árán is és bajban segítségére lesz, akárkivel nézzen szembe. A vérségi kötés eredményeként a fegyvere lett, melyet cseppet sem bánt meg az évezredek alatt.