FANDOM

Hasonlóan működnek a shinigamik kidouihoz, ugyanis csakúgy, mint a halálistenek, a lidércek is saját lélekenergiájukat alakítják át különféle, változatos erejű és hatású képességekhez.

Általunk kitalált hollow technikák
Spanyol /
Japán Név
Magyar Név Leírás
Muerte Pelota ismeretlen Ez egy arrancar támadás lenne, azonban csak a legerősebbek képesek rá (az Espadából sem mindenki). A támadás lényege, hogy az arrancar az ujját az égbolt felé emeli, majd egy hatalmas energialabdába fókuszálja a szellemi energiáját. Ezzel a támadással akár városrészeket is el lehet pusztítani, azonban nagyon kimerítő és veszélyes a használata.
Tsuru Hankei Bénító Sugár Csak az espadák, vagy az erősebb arrancarok képesek használni. Az illető kilövel a kezéből egy lapos, téglalap kinézetű, kék színű sugarat, amely nagy sebességgel halad a cél felé, s ha eltalálja, egy percre lebénítja az áldozatot, aki eközben egyáltalán nem tud mozogni. Ezalatt a támadó a sonido segítségével könnyedén ellenfele elé kerülhet, és megsebezheti, megölheti azt.
Shunkan Lou A pillanat után Hasonlít a sonidóhoz. A lényege, kivitelézése és hatásai is ugyanazok egy apró eltéréssel. Rövidtávú közlekedésnél (Például egy ellenfél támadása elől való kitérésnél vagy ellentámadáskor) a használó sebessége óriásira ugrik és egy vagy több árnyékot/szellemklónt hagy ott a sebességének köszönhetően, ami lekötheti az ellenfél figyelmét. Tapasztaltabbaknak sem olyan könnyű elsajátítani. Csak meghatározott alkalmakkor és mennyiségben lehet használni, mert rengeteg reiatsut emészt fel. Azok vannak előnyben, akiknek remek szellemienergia-koncentrálási képességük van, és támadásaik nagyrészt ezekre épülnek.
Estrella fugaz / Hidama Hullócsillag Ezen technika segítségével csökkenthető az ellenfél lélekenergiája. Használója a kezeiből apró, sárga csillagokat lő ki áldozatára, melyek a bőrére tapadva magukba szívják a lélekenergiát. Hatóideje attól függ, hogy hány csillag ért célba. Maximum 20 percig tudja lekötni az energiákat, ezután fokozatosan visszatöltődik az áldozatba, a csillagok pedig leválnak. (Hierro esetén is használható, csak az intenzitása alacsonyabb.)
Claro de luna / Gesshoku Holdfény Annyiból sajátos a technika, hogy a használója dönti el a színét és a kiindulási pontot. Hold alakú (sarlóforma) energia, amely megkötözi az ellenfelet a karjánál vagy a lábánál, több indítása esetén pedig akár mindkét ponton. A sarlókat gondolati úton lehet irányítani.
Tornado / Tatsumaki Tornádó Megidézője a szájából hívhatja elő. Kis légkarikaként indul útjára, a kifújás sebességétől függően gyorsul a növekedés mértéke, ezzel kiküszöbölhető az eltérő távolság. Teljes méretében egy-két méter átmérőjű kör - ebben tér el az igazi tornádótól, hiszen nincs tölcsére, csak egy szimpla lap alakú szélörvény. Támadások blokkolására szolgál.
Blanco carbúnculo / Shiro rubi Fehér rubin A támadással egy kemény lapokból álló zárt teret hívhatunk elő saját védelmünkre. Ez kívülről vörös, belülről azonban fehér opálos. Ez a burok megvédi a kisebb szintű támadásoktól használóját.
Madreperla / Shugyoku Gyöngyház Az ellenfelet vékony, gyöngyszerű burok veszi körül, ami megköti az első szintű vagy "gyengébb" erejű egyedi támadásokat. Maximum két támadást bír ki, ezután visszatér a maradék energia a megidézőjébe.
Fusco fosa / Nezumiiro kansei Sötét verem Két fő elzárására alkalmas teret hoz létre. Mivel elég nagymennyiségű lélekenergiából épülnek a falak, a megidézője ebben a "teremben" nem képes előhívni resurrección alakját, de a hollow technikák, valamint a zanpakutós képességek megidézhetők.
Noche besar / Yoru isu Éj csókja Az áldozat körül ezüst aura fénylik fel, mely álomba ringatja. Álmában újraéli legszörnyűbb emlékeit. Bonyolult technika, sok energiát igényel.
Delgado brillar / Akudoi enko Cifra fényesség Az ellenfél körül egy négyzet alakú, halványkék színű fallal rendelkező - azért még átlátszó - zárt tér jön létre. Ebben halk suttogást hall, és úgy látja, hogy az a tér, amiben van, pulzál, sőt - néhol közelít hozzá, néha távolodik.
Lanza Roja Vörös Lándzsa Ennek a technikának a lényege a közelharc. Igazából az Arrancaroknak ott van erre a Zanpakutoja, valamint a kemény bőrük, viszont a Lanza Roja is lehet kiválóan alkalmas hasonló célokra. Kinézete egy vörösen fénylő, mindkét végén éles, hosszú fegyver. Egyszeri alkalmazás során 5 darabot lehet belőle létrehozni, amiket egyszerre, vagy külön-külön is megidézhet az alkalmazó. Alkalmas lehet lefegyverzésre is, ilyenkor az öt lándzsa körülveszi az Arrancart, majd amint az rámutatott az ellenséggel, a fegyverek elindulnak a megadott irányba. Hogyha sikerül nekik elérni az áldozatot, könnyedén nekiszegezhetik valamilyen tárgynak, esetleg súlyosabb sérüléseket is okozhatnak. A leggyengébb Arrancarok is alkalmazhatják, viszont minél erősebb az illető, annál hatásosabb a képesség is. Egy Shikai ellen még talán fel lehet vele venni a harcot, Bankaial szemben semmiképp.
Asesinato Curativo Gyógyító Gyilkosság A neve is tükrözi, hogy eme képesség az Arrancarok regenerációját segíti elő. Előnye abban rejlik, miszerint azonnal a csatatéren is lehet használni, hátránya pedig az időigényesség, mint általában a gyógyító technikáknak. Amikor az alkalmazó száját elhagyja a név, valamelyik kezébe összegyűlnek a szellemi részecskék, amiket más élőlényekből szív el, akik alacsonyabb rangúak nála. Ezek lehetnek emberek, állatok, de akár apróbb Hollowok is. Amint ez megtörtént, az Arrancar tenyerét zöld energia veszi majd körül, amit a sebhez illeszt. Ekkor jobbik esetben a sérülés elkezd regenerálódni, viszont egy idő után az összegyűjtött energia elmúlik. Ez természetesen függ attól, hogy mennyi, és milyen erős lényekből lett elszívva. Aktiválása nem mindig kivitelezhető, ám jó időzítéssel életet is menthet.
Gigante Leviatán Ez egy erőnövelő típusú technika. Nevét onnan kapta, hogy használóját felerősíti és méreteiben is megváltoztatja, akár ötszörösére is. Lassabb mozgást eredményez ugyan, de a méretekkel óriási fizikai erő társul, így ez ellensúlyozza a hátrányát. Korlátozott időtartamú, mivel a lélekenergiából tartható fel a technika, így fel is lehet oldani, ha már úgy találják, hogy kockázatos a használata.
Ardiente Garra Izzó Karom A használójának reiatsujának színétől függő árnyalatú megelevenedett lélekenergia, mely a végtagokon veszi fel a karom formát. Komoly sebzésekre képes, de csak ha jól helyen találják el a kívánt pontot, valamint, ha megfelelő energiát áldozunk bele, mivel attól is függ, hogy betalál-e, hogy mekkora az energiája a használójának, vagy hogy milyen állapotban van.
Bichoagujero Féreglyuk Egy olyan technika mely hasonlít a Gargantanához, de eltérő benne, hogy többet is meglehet idézni belőle és instant gyorsaságú. Tehát, amint valaki belép ezen a kapun, az azonnal a kívánt helyre teleportálódik. A használója szintjétől függ, hogy egyszerre hány féreglyukat képes használni.

1. szinten: ha a lélekenergiája elegendő hozzá akár négyet
2. szinten: ha a lélekenergiája elegendő hozzá akár nyolcat
3. szinten: ha a lélekenergiája elegendő hozzá akár százat
4. szinten: ha a lélekenergiája elegendő hozzá akár több százat
Az egyetlen korlát a lélekenergia, mely folyamatosan az egyik ilyen járat részévé válik, amikor használatba lép. Ez a lélekenergia mennyiség már nem töltődik vissza.

Éxtasis Extázis A használó ismét egy olyan technikát használhat, melyet a saját hasznára fordíthat. Érzékei kifinomulnak, s minden egyes pillanatot látnak, amit az ellenfél iszonyú sebességgel tesz. A világ ilyenkor teljesen más képet ad magáról. Minden színessé válik és a hangok is jobban érzékelhetőek, akár több száz méterről is. Hátránya, hogy egyesek nem képesek viszonyulni a technika alkalmazásához, ezért lehet, hogy ők is belassulnak.
Martirio Tres Arco: Obsesión A Szenvedés Három Kapuja: Lidércnyomás Három fajtája van ennek a technikának. Mindhárom egyaránt veszélyes és nagy erejű. Az első a Lidércnyomás, mely illúziókat kelt a célpontban és látomásokat okoz, de ez csak az amit az áldozat tapasztal. Valójában semmi nem történik körülötte. Kizárólag a saját látomásai szórakoznak vele, azonban ezek a látomások komoly belső sérüléseket okoznak így jobb nem sokáig a hatása alatt lenni. A használó eközben nem tehet nagyon semmit csak manipulálhatja a fantáziát, hogy miként támadja ellenfelét. Komoly kockázat ez ránézve is, mivel könnyen lehet, hogy nem lesz képes időben feleszmélni a technikából, ha esetleg ellenfele már feloldotta maga alól a hatását. Csak erős akarattal és kitartással lehet belőle kijutni.
Martirio Tres Arco: Interfecto A Szenvedés Három Kapuja: Áldozat Ez már különbözik az előzőtől, ugyanis fizikailag roncsoló hatású. A célpont három jelet kap, melyet a technika használója saját maga vérével kell hogy ráhelyezzen (A technika alkalmazásakor egy karddal elég megvágnia magát, majd egy parancsszóra megkötődik a pecsét a célponton) Majd a használó mögött egy kapu jelenik meg, melyből morbid jelenségek, lények(leginkább csápok vagy hasonló dolgok) törnek elő, hogy elragadják az áldozatot. Folyamatosan támadják a jelekkel ellátott személyt és egyre jobban gyengül a pecsét miatt. Ha a szörnyek elnyelik akkor is még van kiút csak akkor már a pecsét lejön róla, így nem gyengül, de már a szörnyekkel kell szembenézni.

Ellenszere, ha bezárják a kaput, vagy összetörik. Mindkét esetben sikert érünk el, s ilyenkor a használó is szenvedhet el lélekenergia csökkenést. Valamint használójának is vigyáznia kell, mert, ha az ellenfél túl erős, akkor a szörnyek őt veszik célba. Ez a technika maximum 5 percig tartható fent!

Martirio Tres Arco: Horridez A Szenvedés Három Kapuja: Iszonyat Talán a legerősebb technikának is mondhatni. A használó saját magát pecsételi le ezzel a technikával, mely folyamatosan szipolyozza a hordozó testet. Lélekenergiát és életenergiát is szív egyaránt tehát borzalmas technika. Azonban ilyen hátrányok mellett óriási erőt ad át a használójának. Teste eldeformálódik, fekélyek jelennek meg a testén és eltorzul az egész test. Feloldani csak egyféle képen lehet. Ha erősen koncentrál a használó arra, akit a legjobban szeret. Máskülönben az iszonyat elevenen felfalja és nem marad belőle más csak a rém, mely pusztít és gyilkol. Ebben az állapotban minden képesség a sokszorosára nő, valamint néhány újra is szert tesz.

-Especto (Rém) -ezzel az iszonyat állapotban képes egy elszórt fekélyből egy apró rémet idézni, melynek ereje töredéke a használónak. Sokat is lehet idézni, de kimerítő. Egyetlen fegyverük: Bara.

Infernal Rosa Pokolrózsa A használó kitép egy szálat a hajából, melyből egy fekete rózsa válik. A földben legyökerezik, majd addig nő míg ki nem fejlődik teljesen. Kis időt vesz igénybe, de megéri várni, ugyanis komoly társra lelhet benne a használó. Cerot és Barakat képes kilövellni a száján keresztül, valamint kisebb magvakat szór el, melyekből hasonló növények kelnek ki másodpercek alatt, melyek tüskéket lövellnek magukból. A növény mérete körülbelül tíz méter. De hátránya hogy sok lélekenergiát igényel és viszonylag gyorsan elszárad, mivel, ha nem olyan a környezete, akkor hamar felemészti a környezetében lévő növényeket, vizet, tápanyagot.
Sombra engańosa Megtévesztő Árny Rejtőzködő képesség. Ha a használója elrejti az erejét, ezzel a technikával még a testét is láthatatlanná teheti. Tökéletesen szinte soha nem alkalmazható, ugyanis a fények megtörnek a rejtőzködő láthatatlan felületén, s körvonalai halványan láthatóvá vállnak, ám ez egy kivitelezhető hátrány.
Tercer ojo: la maldición de la lentitud Harmadik Szem: a Lassúság Átka Használója reiatsujából kölcsönzi az erőt, hogy létrehozza belőle az energia ágyút kezében. Egy különös szem jelenik meg a használója tenyerében, melynek írisze vörös. A szem célpontjára egy speciális energia gömböt bocsát ki, mely ha betalál lelassítja azt. Hátránya, hogy ebben az állapotban csupán a másik kezet képes használni az alkalmazója. A hatása ideiglenes, s két befolyásoló tényezője, a használó ereje, valamint az áldozat ereje.
Tercer ojo: la maldición de la debilidad Harmadik Szem: a Gyengeség Átka Egy másik verziója a Harmadik szemnek. Ismét egy szem jelenik meg a technikát alkalmazó személy tenyerében, ám ez eltérő a Lassúság átoktól. A szem írisze ezúttal sárga színekben jelen meg, s képességei is jóval különböznek. A szem ezúttal egyetlen hajszálvékony fény nyalábot lövell ki magából, s ha célt ér, az áldozat testrészeit, vagy ami ajánlatosabb, a végtagjait veszi célba. Az ért pontból furcsa fekély jellegű fertőzés kezd növekedni, amely bár nem tesz benne jelentős kárt, az ért pontok területén (például: alkar, láb etc.) az áldozat elgyengül. Hátránya szintén az előzőhöz hasonló, de egy másik hátránya is, hogy ha túl sokat használják egyhuzamban a szem magát is elkezdi roncsolni, ami kiterjed a használójára is.
Tercer ojo: la maldición de la falta de convicción Harmadik Szem: a Bénaság Átka Egy továbbfejlődött változata a spéci szemidéző technikáknak. Ez a szem már nem csak a tenyérben jelenhet meg, hanem használója dönti el mely ponton jelenjen meg a harmadik szem, így ajánlatos mondjuk a homlokot kiválasztani, mivel azt kevesen alkalmazzák harchoz. A szem zöld íriszéből parányi csillagok keletkeznek, melyek a levegőben szétterjednek, majd egy helyben lebegnek, s ha valaki (a használó kivételével) hozzájuk ér, az ért csillag üldözni kezdi a célpontot, majd igyekszik a testébe férkőzni. Ha ez sikerült neki azonnal szétáramlik a véráramban, s egy különleges mérget juttat be a szervezetbe, ami ideiglenes érzéki zavarokat okozhat. Így tehát bármilyen érzékszervét is próbálja bevetni az gyengébb lesz, s majdhogynem alkalmazhatatlan. De a hatás csak kis ideig tart, ha csak egy csillag hatol be. Viszont több esetén már komoly baj is lehet.
Tercer ojo: el ojo del terror Harmadik Szem: A Terror Szeme A legfejlettebb verziója az idézhető szemtechnikáknak. A szem ezúttal lila színű, s gyönyörű fényt bocsát ki magából. A fényt több célra is lehet használni. Elsősorban kitűnő lámpás a sötétben, mivel még a láthatatlan célpontokat is megvilágítja vörös színben. A szem legfőbb képessége azonban nem a fényben rejlik. Ha bárki közvetlenül tekint bele az azonnal furcsa rémképeket kezd látni, s míg a különös hatás alatt van addig lélekenergiáját blokkolja a szem. Koncentrációt azonban igényel, méghozzá nagymértékben. Így csak tapasztaltabbak képesek alkalmazni ezt a technikát harc közben, s inkább elfogáskor szokás bevetni gyengébb lények által. A szem kizárólag a fejen jelenhetnek meg, de azon belül választható a keletkezése és ez azonban semmit nem gátol a használóban.
Ojo de murciélago Denevér Szem Bár a nevében is benne van, hogy 'szem' mégsem tartozik bele a Harmadik Szemek családjába, mivel ez a technika már a használója saját szemét moderálja át. A használó szeme felveszi egy denevér szeme alakját (méretét nem kizárólag a jellegét) s képessé válik ara, hogy idézzen ebben az állapotban denevéreket, s uralja azokat, vagy épen más denevéreket kontrolláljon. A denevérek ilyenkor nem a vérre mennek rá, hanem a célpont reiatsuját célozzák meg, s ütemesen szipolyozzák ki azt. Ha a denevéreket levágják, az elvesztett energia visszatér, azonban ha visszatérnek gazdájukhoz az energiát ő is képes lesz elnyelni. A denevérek száma és mérete függ a használó erejétől.
Ojo de arańa Pók Szem Ismét egy szemtechnika, ám ezúttal a kiszemelt állat a pók. Az alkalmazónak nyolc szeme keletkezik arcán, majd az előző technikához hasonlóan képes lesz idézni, valamint uralni pókokat. A pókok mérete, s azok mérge a használója erejétől függ. A pókok, ha megcsípik a célpontjukat késleltetett mérget juttatnak a szervezetükbe, ami szép lassan megbénítja az áldozatot. Persze lélekenergia függő a hatás ideje, vagy sikere.
Ojo de serpiente Kígyó Szem A harmadik szemtechnika amiről eddig tudunk. Ez a kígyó szemével ruházza fel a használóját, s egyben ez a legerősebb is. A kígyók mérete, száma, ereje és mérge függ a használója erejétől. A kígyók egy spéci mérget juttatnak a szervezetbe, ami huzamosabb ideig használhatatlanná teszi az ért részt. A méreg azonban terjed, így ha nem ölik meg azt a kígyót, amelyik megmarta akár az egész testet is megmérgezheti, így harcképtelenné válhat jó darabig, s ez egy harc közben nem a legjobb eset. A kígyót azonban védik egymást, így nehéz levadászni azt az egyet, amelyik megtámadta az áldozatot.
Metamorfosis Metamorfózis Ezzel a technikával a szemtechnikákat lehet felerősíteni. Így az alkalmazó már nem csak a szemet, de még magát a lény képességeit is képes lesz a magáévá tudni ameddig a szem működésben van. Például denevér esetében szárnyak használata, vagy energia szívás. Az emberi formája nagyjából megmarad, s a technika által szerzett végtagok a test megfelelő pontjain helyezkednek el.
Memoria de morir Hal memória Akkor érdemes használni ezt a technikát, amikor valahonnan vérontás és harc nélkül kell távozni – vagy éppen egy erősebb ellenfél elől szeretne a használó meglépni kockázat nélkül. A technika nevének kimondása után a közelben tartózkodóak mind elfelejtik, hogy valaha is ott járt – igaz, csak néhány percig, azonban mindez éppen elég egy felesleges harc – vagy Las Noches falai között történő újabb konfliktus – elkerülésére. Hatása közönséges emberek és nagyon alacsony reiatsujú lények esetén végleges is lehet, a magasabb lélekenergiával rendelkező lények azonban 3 és 15 percen belül (reiatsu függő) visszaemlékeznek mindenre, amit ideiglenesen elfeledtettek velük.
Terremoto Földrengés A használó reiatsut irányít valamelyik végtagjába vagy egy tárgyba, majd a földre ütve vagy dobbantva az ütés hatására az általa meghatározott irányban földrengés keletkezzen. A betont könnyen összetörheti ezzel, vagy akár összedönthet egy épületet, eltörhet egy messzebb lévő tárgyat, vagy egyszerűen ledöntheti a lábáról az ellenfelet. Gyors, hatásos technika, amit hirtelen, közel és távolharci helyzetben is be lehet vetni. Előnye elsősorban a meglepetésességében és a gyorsaságában rejlik. Egymás után korlátlanul bevethető technika.
Piel de serpiente Kígyóbőr A hierro egyfajta továbbfejlesztése; célja ugyanúgy az, hogy ne tudják megsebezni a technika alkalmazóját, a reiatsu így pikkelyekként veszi fel a formáját a használó teste körül. Ugyan nagy mennyiségű energiát emészt fel a technika használata, egy komolyabb harcban mindenképp kifizetődő, hiszen így szinte lehetetlen megsebezni a használót – ugyanis így az arrancar bőre szinte áthatolhatatlan. A technika 10-50 percig tartható fent (reiatsu függő), resurrectiónban is használható.
Seikyo no shizuka A halál csendje Egy olyan technika, amit azokra az esetekre fejlesztettek ki, ha a célpontot csendben, az észrevétel lehetősége nélkül kell elintézni, például ha lesből kell támadni. A képesség nevének elsuttogása után a használó testéből adott területen belül mindent elnémító csendet teremt, a környezetében így semmit sem lehet hallani, csak a kívülről érkező zajok hallhatóak. Hatássugara használótól függ – alacsony reiatsujú karakterek esetében legfeljebb két méter sugárban képes elfedni minden zajt, egy erősebb karakter esetén már 5-6 méter sugarú területen érvényesül a technika hatása.
Otokifuku Hanghullám A hollow kinyitja a száját és egy nagy erejű hanghullámot lő ki az előtte állókra, akik ennek hatására egy rövid időre megbénulnak.
Joshu Migite Segítő jobbkéz A hollow teste bármely pontjából ki tud növeszteni egy harmidik kezet ezzel meglepve ellenfelét. A harmadik kéz csak ideiglenes, a használó fejletségétól függ, hogy meddig tart a technika.

NavigációSzerkesztés