FANDOM

Hino Kagura
Kagura 02
Adatok
Született február 22.
Kor ~850
Faj Shinigami
Nem
Magasság 172 cm
Hajszín jégkék (némi ősz keveredéssel)
Szemszín türkiz
Bőrszín fehér
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Gotei 13
Soul Society
Foglalkozás 1. osztag tisztje
Korábbi foglalkozás 12. osztag hadnagya
Előző osztag(ok) 12 12. osztag
4 4. osztag
Partner Amatsuji Youko - unokahúga
Amatsuji Akira - unokaöccse
Fukai Kazuma (ex-vej)
Mizushima Shuuichi
Korábbi partner(ek) Hino Mamoru - férje (elhunyt)
Hino Michiru - lánya (elhunyt)
Yazawa Izayoi - húga (elhunyt)
Amatsuji Shuuji - sógora (elhunyt)
Személyes információk
Családi állapot özvegy
Rokonok Amatsuji Youko - unokahúga
Amatsuji Akira - unokaöccse
Zanpakutō
Shikai Moujoutsukai

Hino Kagura (leánykori nevén Yazawa Kagura) az 1. osztag tisztje, valamint Amatsuji Youko és Amatsuji Akira nagynénje. Rajtuk kívül nincs élő rokona (legalábbis nem tud róla).

MegjelenéseSzerkesztés

Magas, mintegy 172 centiméter magas, karcsú testalkatú nő. Ugyan meglátszik rajta, hogy ifjabb korában mennyivel fittebb lehetett, még most sem csupán árnyéka egykori önmagának: a fegyverforgatáshoz még mindig kellő izomzattal rendelkezik. Ez talán szigorú, türkiz szín pillantásából is tükröződik. Szemeit a rendes, világos bőrszínéhez képest kicsit sötétebb, csaknem maszk alakú sebhely öleli körül, melynek eredete rejtély, elveszett az évszázadok során. A szemeiből áradó fagyos kisugárzást erősítik hajának jégkék tincsei, melyek közé már vegyül egy-egy fehérebb szál. Megjelenésének szigorúságot és fegyelmet kölcsönöz frizurájának vágása: arcát egyenes frufru és két rövidebb, fülének alsó vonaláig érő, szintén egyenesen vágott tincs keretezi, hosszabb fürtjei össze vannak kötve, általában lófarokba, de különleges alkalmakkor valami elegánsabbal is hajlandó megtisztelni környezetét.
Viseletét leginkább sajátos stílusú shinigami egyenruhája tölti ki: egy fekete, eredetileg férfiakra szabott kimono, derekán fehér övvel átkötve, ami fölött egy szintén fekete, combja közepéig érő köpenyt hord. Mindezt egy bal vállától a jobb oldaláig lazán átvetett aranyszínű lánc keresztezi, zanpakutoja személyében. Övébe tűzve általában megtalálható egy hosszú szárú, fémből készült pipa is, amit gyakran inkább a kezében tart, fegyelmező eszközként is használva azt. Öltözéke alatt temérdek sebhely is megtalálható a sok évszázados shinigami múltnak köszönhetően, melyek közül a külvilág számára a (szemei körül lévőt leszámítva) leglátványosabb a nyaka jobb oldalán a füle tövétől a háta irányába futó csík. Ezeken kívül minden mást öltözéke fed, legfeljebb karján vehető észre időnként egy-egy vágásszerű mintázat.

JellemSzerkesztés

Szigorú, kötelességtudatáról híres nő, a feladatait mindenek elé helyezi. Fontosnak tartja a tiszteletet, és a kitartó edzést, amit az osztag ifjoncaitól úgy is megkövetel, hogy nincs semmiféle rangos pozíciója. A precizitás és pontosság számára elengedhetetlen dolgok, amikre mindenkit igyekszik ránevelni – akár egy pipával adott taslival is –, akit a szárnyai alá vesz. Fiatalos kinézete ellenére nagyon is tisztában van a korával, így minden nálánál fiatalabb tisztet lányomnak vagy fiamnak szólít, ami egyfajta kivetülése mára már elnyomott anyáskodó természetének. Egykor igazi tyúkanyó típus volt, ám az évszázadok során bekövetkező tragikus fordulatok egyre távolabbivá, és hidegebbé tették a külvilággal szemben. Mára már csak a gyerekek és a hozzá közel állók felé mutatja ki a kedves édesanya-jellemet, ami valamikor a legközelebb állt hozzá. Az őt ért veszteségek miatt kiábrándult a világból, és ezt az érzését mások, főként az ifjoncok kritizálásában éli ki. Még élő rokonai jelentik számára a mindenséget, és noha velük szemben is képes éles kritikákat megfogalmazni, azért bárkinek képes lenne kikaparni a szemét, ha csak semleges jelzővel illetik is őket.

TörténeteSzerkesztés

A korai évekSzerkesztés

Körülbelül 850 évvel ezelőtt látta meg a napvilágot, február hónap 22. napján, családja első gyermekeként. Legidősebbként fel kellett nőnie édesapja, egy akkoriban elég nagy nevű shinigami elvárásaihoz, ami nőként, és több fiútestvér nővéreként nem volt a legegyszerűbb feladat. Közte és testvérei között több évtized volt, ami Seireiteiben nem számított annyira szokatlan dolognak, Kagura mégis mindig érezte magán a korából adódóan ránehezedő súlyokat: nem csak a szülői elvárásoknak kellett megfelelnie, de részt kellett vennie kistestvérei felvigyázásában, az ő nevelésükben, valamint a házimunkában is, ami így együtt a fiatal lánynak inkább bizonyult tehernek, mint szerencsének.

A Lélektovábbképző Akadémiának 50 éves korára vált végzős diákjává. Ekkor még csak két kisöccse volt, ám édesapja már előre vetítette, hogy az ő karrierjük egyengetésében is neki kell majd szerepet vállalnia. Családja iránti feltétlen odaadása miatt ez már közel sem jelentett számára akkora problémát, mint néhány évvel korábban - főleg, hogy a fiúk még nem voltak érettek a tanulásra. A saját szolgálatát a Gotei 13 kötelékében édesapja árnyékában kellett megkezdenie, a saját neve elhalványult a férfié mellett. A belénevelt családi jelmondat ("A család az első") miatt ezen sohasem háborgott, holott megtehette volna, hiszen legidősebb öccse felcseperedésével saját karrierjéről le kellett mondania, hogy a fiút támogathassa - hol a háttérből, hol valóban mellette állva egy küldetésen, a testvére utasításait követve (mindezt azért, hogy megmutassák a világnak a testvér vezetői képességeit).

Ameddig apja életben volt, ezt a műsort mind az öt kisöccsénél el kellett játszania, ám azoktól senki nem várta el, hogy ilyen mértékben támogassák egymást. Noha mindezt nem érezte fairnek, a testvéreit nagyon is szerette, a legkisebbet már szinte anyai odaadással. Nagyon megrázta középső öccsének halála, aki egy küldetésen vesztette életét. Ennek ellenére sikerült megőriznie kedves, megértő magatartását, s bár már vágyott volna saját gyermekre, éppen ekkoriban születő húgának, Izayoinak a nevelésében segédkezett idősödő szülei oldalán. Ekkor még nem tudta, de húga lett a család utolsó gyermeke. Édesanyjuk néhány rövidke évvel később életét vesztette, ám a sorscsapás csak ekkor vette kezdetét: öccsei sorra buktak el küldetéseiken. A harmadik fiúgyermek elvesztése után édesapjuk már nem bírta tovább, s maga menekült előre a halálba. Talán innen ered Kagura mai napig tartó gyűlölete és megvetése az öngyilkosság irányába.

A szerelem negyedik fiútestvérének halála után találta meg, egy Hino Mamoru nevű férfi oldalán. Noha mindennél jobban szerette a férfit, a kedves és vidám felszín alatt mégis nehezen volt képes megnyílni neki, arról nem is beszélve, hogy ekkoriban egyszem húga, és egyetlen megmaradt öccse támasza volt igazán, a szerelmi életére kevesebb ideje jutott. Utolsó fivére halála után végül igent mondott a lánykérésre, bár a házassággal még várni akartak, legalább a gyász leteltéig. Húga, Izayoi szintén ezekben az években találta meg a boldogságot, így a lánnyal végül csaknem egyszerre, ugyanabban az évben mentek férjhez.

A fivérek halála utánSzerkesztés

Életének következő akadálya és nehezítője maga a terméketlenség lett: míg húga igen hamar áldott állapotba került, addig ő maga hiába vágyakozott gyermek után. Bár a helyzet eleinte férjét és őt is elkeserítette, a közösen átvészelt nehézség megerősítette kapcsolatukat, egymás igazi társaivá váltak. Izayoi születő gyermekét, Youkot szinte saját lányukként szerették, akkoriban sokat vendégeskedtek az Amatsuji birtokon, hogy rokonaikkal töltsék az időt, illetve Kagura segíthesse testvérét a gyermek körüli teendőkben, hiszen neki már volt ebben tapasztalata hat kistestvérének köszönhetően. Mindeközben shinigami pályafutását sem hanyagolta el, bár az évek során egyre feszültebb lett, ha a gyerek-téma előkerült. Ez a gyerekekkel és a családdal való kapcsolatán nem látszott meg, kollégái felé annál hevesebb reakciókat tudott mutatni, mielőtt visszatért szokásos kedvességéhez és vidámságához. 

Az Amatsuji-házban töltött idő során mind neki, mind hitvesének feltűnt unokahúguk rendkívüli tehetsége a halálistenek pályafutása felé, így szép lassan puhatolózni kezdtek a gyermek apjánál a Lélektovábbképző Akadémia ürügyén. Kagura a maga részéről nem egy szócsatát lefolytatott a férfival, valószínűleg a valaha vele vitatkozók közül ő reagálta le legvehemensebben sógorának korlátolt látásmódját. Az csak kettejük természetén, és egymás iránti kölcsönös tiszteletén és megértésén múlott, hogy nem haragudtak meg végleg a másikra, hanem úgymond testvéri köteléket alakítottak ki , mely megengedte az efféle egymás elleni kirohanásokat. A megannyi küzdelem eredményeként végül sikerült elérnie Shuujinál, hogy unokahúgát beírassák az Akadémiára - illetve ezen a ponton mind ő, mind férje megígérték, hogy adott esetben vigyáznak majd a kislányra, a család következő fejére. Ami azonban Kagura és Mamoru titka maradt évtizedekig, hogy az Akadémia elvégzésének örömére megajándékozták Youkot egy ezüstlánccal, melyen kör alakú medál függött, rajta a Yazawa-család címerével. Az ékszert egyedileg készíttették, egyfajta emlékeztetőül, hogy a testőrségen kívül is számíthat másokra: a családjára, melynek nem minden tagja szegődött testőrnek. 

Az évek sebes múlásával Kagura pályafutása shinigamiként egyre magasabbra ívelt. Mivel immár egyik fivérének sem kellett támaszt nyújtania - bár ekkor már inkább ezt kívánta volna -, igen hamar eljutott a magasabb tiszti rangokig, míg végül hadnagyi pozícióba került. A 12. osztag kötelékéből is igyekezett szemmel tartani unokahúgának fejlődését és küldetéseit, nehogy bármi bántódás érhesse a kislányt, aki rengeteg örömet szerzett neki és férjének is a puszta jelenlétével. Ezzel együtt öröme nem volt maradéktalan, mikor meghallotta, húga ismét gyermeket vár, hiszen ő maga is vágyott volna egy csöppségre. Ezt a kívánságát azonban, úgy tűnt, a szellemek következetesen figyelmen kívül hagyják, s nem menekülhet halálisteni kötelezettségei elől. Így aztán nem is volt meglepő, hogy unokaöccse érkezése épp egy kiküldetésének előestéjén találta. Az akcióra már hetek óta készültek a csapatával, így éppen csak be tudott nézni testvéréhez és a csöppséghez. Pár szót váltottak csak, majd indulnia is kellett. Izayoi halálhíre néhány nappal később, küldetése kellős közepén érte, teljesen váratlanul. A döbbenet és a gyász fájdalma együttesen szinte teljesen megtörték koncentrációját, melynek eredményeként egykor szeplős orcáján csak egy csúf sebhely maradt - egy súlyos, tűzzel kombinált támadás emlékeztetője. Napokig feküdt bekötött szemmel, a yonbantai tisztjeinek folyamatos felügyelete és szakértő gyógyítói előírásai mellett, mire végül eltávolították arcáról a kötéseket. A látása azonban még néhány hétig nem tisztult ki, így csak férje segítségével volt képes mozogni saját otthonukban, valamint az Amatsuji-házban, ahol továbbra is számíthattak segítségére a csöppség mellett. 

Hosszabbnak tűnő lábadozása után végül vissza tudott térni feladataihoz mind osztagában, mind a családja körül. Ugyan húgát nem tudta pótolni, valamennyire mégis igyekezett felvállalni az anyaszerepet, amit a két gyermek elvesztett. A legnagyobb lelki támaszt pedig ezúttal sógorának kényszerült nyújtani. Ebben az időszakban férjével szinte az Amatsuji-házban éltek, saját otthonukat ritkán látogatták. Gyakori jelenléte miatt nem érte váratlanul, hogy unokahúga bankai-szintre jutott tanulmányai során, s képessé vált kardjának magasabb szintű feloldására. Az annál inkább meglepetés volt számára, hogy a kislány kapitányi kinevezést kapott, ráadásul épp az ő osztagának, a 12. osztagnak az élére. Nagyjából ekkoriban érkezett el életébe a csoda is: annyi évtizednyi vágyakozás után végre gyermeket várt - valami különös, érthetetlen oknál fogva erre az apróságra az alá rendelt tisztek egytől-egyig azonnal rájöttek. Mégis, hajdani húga férjének tett ígéretét erősítette meg unokahúga védelméről és támogatásáról, s önmagára picit kevésbé figyelt, noha kérvényezte Youkonál saját jelenlétének lehetséges mellőzését a küldetések alkalmával. Férjével lassacskán visszaszoktak saját otthonukba, hogy a családalapítás körüli teendőkkel töltsék szabadidejüket. Ám a tragédia nem váratott magára sokáig: Kagura férje, még közös gyermekük megszületése előtt életét vesztette egy küldetésen. A magára maradt nő végül elfogadta sógora vendégszeretetét, és úgymond állandó ottartózkodásra rendezkedett be annak házában. Születő kislányának, atyai örökség gyanánt a Hino vezetéknevet adta, noha a későbbiekben nyilvánvalóvá vált: gyermeke mentalitása a Yazawa és Amatsuji családokhoz sokkal közelebb áll. 

Kislányának születése után nyugodtabb, boldogabb évek következtek Kagura életében. Unokahúga hadnagyaként az osztagban, valamint odahaza a gyerekek és sógora mellett viszonylagos békében teltek a napjai. A több évtizednyi anyaszerepben nem feledkezett meg a gyermekek taníttatásáról: már ekkor elkezdte intézni Shuujinál, hogy mind a gyermek Akira, mind Michiru egyszer majd beiratkozhassanak az Akadémiára, hisz igen hamar meglátta bennük a tehetséget. Nem volt ellenvetése azzal kapcsolatban, hogy lánya unokaöcsével együtt megtanulja az Amatsuji család történetét, azonban a testőri képzésekben nem engedte őt részt venni, mivel elmondása szerint erre nem kötelezte vér – hisz sem ő, sem kislánya nem tartoztak az Amatsuji családhoz, csupán ott éltek mellettük. Ennek kapcsán Kagura is megismerte a hasonló korú gyerekeket, valamint a Mizushima-ház megfelelő korú tagjait, bár utóbbiakat a tisztes távolság megtartásával. Ugyan ő maga rendezte az ehhez szükséges dokumentációt, mégis kicsit nehezen viselte, mikor a gyerekek az Akadémiára kerültek. Közben Youko egészen felnőttes lett mellette, így gyakorta emlékeztetnie kellett magát: nem kezelheti őt sem örökké gyerekként. Annak őszintén örült, hogy másik két gyermeke – mert húga gyermekeit is sajátjaként szereti a mai napig – tőle távolabb eső osztagokba kerültek. Az Akadémia elvégzésekor mindkettejüket megajándékozta egy-egy medállal, melyek az annak idején Youkonak adott testvérei voltak, a Yazawa család lótuszvirágos jelképével. Bár valamennyire ügyelt rájuk így is, mégsem érezte úgy, folyamatosan szemmel kellene tartania őket.

A közelgő magány éveiSzerkesztés

Nem kellett azonban sok az újabb hullámvölgyhöz Kagura és családja életében: sógorának váratlan halálával kapitányára és unokahúgára egy egész testőrség vezetése hárult. Eleinte ő is elhitte, hogy a gyermek képes lesz mindkét pozíciójában helytállni, azonban ahogy szép lassan a papírmunka átvállalására kényszerült, kezdte belátni, hogy esélytelen vállalkozásba kezdtek. Nem is kellett sok idő, hogy unokahúga lemondjon a testőrségbeli kötelezettségei javára. Ezt követően olyan kapitányt kapott felettesének, aki már nem igazán tudta elnézni a veszélyesebb feladatoktól való ódzkodását, így aztán mindkettejüket megkímélve a további felesleges neheztelésektől, lemondott tisztségéről, s áthelyezését kérte a 4. osztagba. Nem aggódott, hogy unokaöccsével azonos szakaszban kell majd szolgálnia – a fiút, akárcsak nővérét, a testőrségbeli feladatok sokkal jobban lekötötték. A gyógyítók osztagában kamatoztathatta kidouk iránti szeretetét, s nem kellett attól tartania, hogy imádott gyermekeit teljesen magukra hagyja.

[...]

KépességekSzerkesztés

  • Zanjutsu:
  • Hakuda:
  • Kidou:
  • Shunpo:
  • Zanpakuto:

ZanpakutoSzerkesztés

Neve: Moujuutsukai – Vadállat-szelídítő
Fajtája: tűz
Kinézete: Közepes méretű, aranynak tetsző láncszemekből készített, 3 méteres hosszúságú ostor, melynek markolatrésze egy szintén aranyból készült, viszonylag rövid és vékony pálca. Ez utóbbi általában a ruházat mellkas fölötti részénél van összetűzve a végével, hogy könnyedén szétcsatolható legyen, de mégis viszonylag praktikus viseletet alkosson.

Shikai parancsa: Maiodore, Moujuutsukai! – Táncolj, Vadállat-szelídítő!
Shikai kinézete: Az alapvető kinézethez képest módosulás, hogy shikaiban a láncszemek körül tűz jelenik meg, mintha maga is égne, s lángok táncolnának rajta. 

Támadások:

  • Tora odori – Tigris tánc: Ennek a támadásnak a során az ostorból egy nagyobb méretű lánglabda pattan ki, mely a lánc végének haladási irányával ellentétesen mozog, hogy akár a tigris, „lesből támadjon”. Például ha a láncot Kagura az óramutató járásával megegyező irányban pörgeti a feje fölött, akkor a lánglabda a lánc végének vonalán, az óramutató járásával ellentétes pályán fog mozogni, valamivel lejjebb; vagy amikor a zanpakuto gazdája az ellenfél felé jobbról csap az ostorral, a lánglabda balról fog felé lendülni, mintha a lánc végének mozgása tükrözve lenne. 
  • Raion odori – Oroszlán tánc: A nagy és erős oroszlán mintájára ennek a táncnak a során a lángoló láncszemek háromszorosukra nőnek, és súlyuk is megháromszorozódik. Az emiatt bekövetkező hátrányokat a mozgatás sebességében azzal is ellensúlyozza, hogy becsapódáskor izzó lávakövek hullanak belőle egy kisebb kupacba, arra a pontra, ahová becsapódott. Ez lehet egyetlen pont, vagy ha a láncot teljes hosszában a földhöz vágták, egy 9 méter hosszúságú vonal, amit a lávakövek kihűléséig jobb elkerülni.

Zanpakuto szellemeSzerkesztés

Neve: Moujuutsukai
Neme: Férfi
Kinézete: Egy szőke ifjú, ragyogóan vörös szemekkel. Fejét vékony fémszálakból szőtt korona ékesíti, öltözékét aranyszín, egész vékonynak tetsző páncélzat alkotja, melyen közelről szemlélve finoman megformált minták díszítenek, különböző vadállatokról, különösen nagymacskákról. Lényéből sugárzik valami megfoghatatlan, állatias erő, mely még lojalitása és engedelmessége mellett sem hagy kétséget afelől: nem tűri a gyengeséget mesterétől. Megbízik benne, de a bizonytalanság legapróbb jele is elég ahhoz, hogy meginogjon engedelmessége.
Jelleme: [...]