FANDOM

Shunpo

A leggyakoribb Hohō technika

Hohō (歩法, Gyorsaság) egyike a shinigamik négy fő harci képességének, ami a gyors helyváltoztatást teszi lehetővé.
Legtehetségesebb használói az Onmitsukidou tagjai.

TechnikákSzerkesztés

Shunpo (瞬歩, Villámtánc) Ez a leggyakoribb Hohō technika. Rendkívül gyors helyváltoztatást tesz lehetővé kis távolságon belül.
Senka (閃花, Villámvirágzás) Ezzel a technikával a használó villámtánccal az ellenfele mögé kerül és egyetlen mozdulattal átvágja és megsemmisíti az áldozat Saketsuját és Hakusuiját, a két pontot amely a lélekenergia használatáért felelős, ezáltal elvéve a szenvedő fél erejét. Senka
Klóntechnika A használó teljesen valósághű klónokat hozhat létre maga körül egy rövid időre (számuk a gyorsaságtól függ), melyekkel megtévesztheti és megzavarhatja ellenfelét. Klóntechnika-
Utsusemi (空蝉, A kabóca vedlése) Lehetővé teszi egy utókép hátrahagyását a villámtánc használatát követően, melynek viselkedése teljesen valósághű, akár még sérülést is elszenvedhet, miközben a használója valójában sértetlen. Utsusemi
Shunpo Tangeki (瞬歩・短撃, "Kis Shunpo Támadás") [1] Shunpo technika, aminél a használó gyorsaságát használja fel, hogy nála lassabb ellenfeleket megtámadjon, majd mögöttük megjelenjen. Legfeljebb két célpont megtámadására alkalmas, akik közel tartózkodnak egymáshoz. A támadások (ütések vagy vágások) ereje nem olyan nagy, hiszen ez a technika a gyorsaságra alapszik, nem pedig az erőre. Ha a célpontok valamelyike is gyorsabb a használónál, ő könnyedén átlát a támadáson és lehetősége lehet kivédeni az érkező támadást.
Shunpo Chōgeki (瞬歩・長撃, "Nagy Shunpo Támadás") [1] A Shunpo Tangeki fejlettebb változata, ahol is a használó még több ellenfelet tud megtámadni gyors csapásaival és már nem is kell annyira közel lenniük a célpontoknak egymáshoz. Elődjéhez hasonlóan itt is gyorsabbnak kell lennie a célpontjainál, de támadások ebben az esetben erősebbek és nagyobb a technika hatóköre is nagyobb.
Kanashibari (金縛り, Paralízis) [2] Egy shunpo alapokra helyezett technika, melynek célja az ellenség mozgásképtelenné tétele. Használója néhány gyors egymásutánban végrehajtott csapással vágja el az áldozat izmait a végtagjaiban, de a szenvedő fél számára olyan, mintha egyszerre kapná az összes vágást.
Seikyomai (逝去舞, Haláltánc) [2] Egy támadás, amely a gyorsaságra és a pontosságra épít. Csupán gyengébb ellenfelek ellen hatásos, az azonos szintűek vagy erősebbek láthatják a mozdulatot, ennek köszönhetően védekezhetnek is ellene. A használó shunpója segítségével, szemmel követhetetlen sebességgel rohamozza meg az ellenséget, aki csupán egy pillanatnyi széllökést érzékel. Ezen idő alatt három szúrás éri a testet, minimális külső sérüléssel, azonban annál nagyobb belső pusztítással. Az első frontálisan érkezik és az áldozat gyomra a cél. A találatot követően egy fordulat kíséretében a jobb oldal kerül a célkeresztbe, ahol egy újabb döfés kíséretében a máj roncsolódik. Lezárásként a penge hátulról a tüdőbe mélyed, ezzel fejezve be a „táncot”. Szakképzett ellátás hiányában a sérülések súlyos belső vérzést, s végül halált okoznak.

HasználókSzerkesztés

Shunpo mesterekSzerkesztés

A shunpo mesterei a leggyorsabb shinigamik Soul Societyben. Hosszú ideig képesek fenntartani nagy sebességű helyváltoztatást a legkevesebb lépést felhasználva. A shunpo mesterek gyorsaságukon kívül, képesek még magas szintű shunpo technikák használatára is.
Képzettség minimuma: 20 pont

Gyakorlott shunpo használókSzerkesztés

A gyakorlott használók meglehetősen gyorsak és hosszabb ideig képesek fenntartani a nagy sebességű helyváltoztatást. Még nem olyan gyorsak, mint a mesterek, de eléggé jól képesek tartani velük az iramot.
Képzettség minimuma: 11 pont

Képzett shunpo használókSzerkesztés

A képzett használók csak rövidebb ideig képesek fenntartani nagy sebességű helyváltoztatást, látszólag csak néhány lépésbe kerül, hogy megtegyenek nagyobb távolságokat. Tudásukat általában harc közben kamatoztatják, hogy a küzdőfelek közötti távolságot lecsökkentsék. A képzett használók, ha túl sokáig akarják fenntartani a nagy sebességű helyváltoztatást, akkor gyakran kimerülnek.
Képzettség minimuma: 6 pont

ReferenciaSzerkesztés

  1. ^ 1,0 1,1 Bleach: The 3rd Phantom technika
  2. ^ 2,0 2,1 Saját, általunk kitalált technika

NavigációSzerkesztés