FANDOM

Karakura High School az a gimnázium, ahová Ichigo is jár. A világ többi részéhez mérten rengeteg magas lélekenergiájú ember jár ide, megtalálhatóak közöttük esperek és quincyk is.

Japán iskolarendszerSzerkesztés

A japán iskolaév április elején kezdődik. A tanév három trimeszterből (harmadév) áll, melyeket mindössze rövid szünetek választanak el egymástól: a cirka öthetes nyári szünet, mely július közepétől szeptemberig tart, és a nagyjából három hetes téli szünet, mely a Karácsonyt és az Újévet foglalja magában. Ezen túl a legjelentősebb szünet a Golden Week nemzeti ünnep, mely április 29-től május 5-ig tart. A suli március végéig tart, a két tanév között egy körülbelül két hetes szünet húzódik.

Az általános iskola (shougakkou) hatosztályos, a gyerekek 6-7 éves korban kezdik meg a tanulmányaikat. Itt fektetik le a gyerekek tudásának alapját, az írás, olvasás és számolás mellett fontos szerepet kap a helyes viselkedés megtanulása, illetve a reál és humán tantárgyak alapjaiba is belekóstolnak.
A középiskolát 12-13 évesen kezdik meg, és 17-18 évesen fejezik be. Két részre osztják (chuugakkou és koukou), mindkettő háromosztályos. A tankötelezettség a chuugakkou elvégzése után megszűnik, de a japán gyerekek döntő többsége folytatja a tanulmányait. Itt olyan tantárgyakkal találkozhatnak a diákok, mint japán nyelv, matematika, testnevelés, angol nyelv, tudomány (ide tartozik a fizika, a kémia vagy a biológia), történelem, földrajz, társadalomtudományi és háztartási ismeretek. A tanítási hét hétfőtől péntekig tart, a napok rendszerint fél kilenckor kezdődnek, előtte nem szokatlan egy negyed órás osztályfőnöki óra. Az órák 50 percesek, közöttük 10 perc szünetet tartanak. Négy tanóra után, fél egykor kezdődik az ebédszünet, mely egyórás. A chuugakkou diákjai számára már csak a takarítás marad hátra ezután, ám a koukou tanulók még maradnak 1-2 tanóra erejéig.
A diákoknak a rendes tanórák után lehetőségük van iskolai klubokba szerveződni, ahol érdeklődésüknek megfelelő elfoglaltságokkal köthetik le magukat (zene, művészetek, sport, stb.) rendszerint egy tanár felügyeletével. Mivel a fiatalok többsége él ezzel a lehetőséggel, és nem a híres kitakubu (hazamenős klub) tagjai, így nem ritka, hogy délután öt óra tájban hagyják csak el az iskola területét.

A diákoknak kötelezően viselniük kell az iskola egyenruháját, melynek rendszerint van egy téli és egy nyári változata is, valamint azt is az uniformissal teszik jól láthatóvá, hogy egy-egy gyerek melyik évfolyamhoz tartozik (különböző színű szalag, nyakkendő, ilyesmik által). Minden iskola tart továbbá egy fesztivált általában szeptember-október vagy május tájékán, melyeken minden osztály számára kötelező a részvétel valamilyen programmal, úgy mint színdarab, kísértetház vagy maid café, illetve a klubok is szervezhetnek eseményeket, ha akarnak. A tanintézményekben működik a tanulók képviseletével foglalkozó diákönkormányzat (seitokai) is, mely az iskola közösségi életét szervezi meg. Így velük kell egyeztetni, ha alapítani akar, vagy be akar lépni a tanuló egy klubba, valamint az ő dolguk a sulifesztivál megszervezése is például. A négy-öttagú testületet választás útján állítják fel, munkájukat minden osztályból egy-egy önkéntes felelős segíti.

NaplóSzerkesztés

Az iskola tanáraiSzerkesztés

Az iskola diákjaiSzerkesztés

Első évfolyamSzerkesztés

Második évfolyamSzerkesztés

Harmadik évfolyamSzerkesztés

Negyedik évfolyamSzerkesztés

Ötödik évfolyamSzerkesztés

Hatodik évfolyamSzerkesztés