FANDOM

Matetsaku Miyoko
Miyo
Kanji 三四子
Adatok
Született 09.09.
Kor 8
Faj Shinigami
Nem lány
Magasság 114
Súly 21
Hajszín szőke
Szemszín lila
Bőrszín fehér
Vércsoport B
Különleges ismertetőjegyek Nyávogás
E/3-as beszédmód
Politikai hovatartozás
Gotei 13
Foglalkozás 11. osztag kapitánya
Gyerekegylet vezére
Korábbi foglalkozás 11. osztag hadnagy
Korábbi partner(ek) Matetsaku Kai
Mizushima Takeo
Személyes információk
Rokonok Matetsaku Kai (apa)
Verashu Suwun (anya)
Eras Vanthor (anya?)
Carl Heller (nagybácsi)
Arliva Quenthel Suwun (nagynéni)
Macska (háziállat)
Zanpakutō
Shikai Kurokaze no Majokko
Ryankai Yami no Majokko
Bankai még nem érte el

Matetsaku Miyoko (nyugaton Miyoko Matetsaku) a 11. osztag kapitánya, a Gyerekegylet vezére, illetve a Shinigami Nőegylet kreatív felelőse. Matetsaku Kai és Verashu Suwun lánya Soul Society történetének egyik, ha nem a legtehetségesebb shinigamija. Miyoko vált minden idők legfiatalabb hadnagyává és kapitányává is, így büszkén viseli, a sorban 14-ikként, a Kenpachi címet. Gyakorlatilag ő az egyetlen kapitány a Gotei 13 kötelékeiben, aki nem képes a bankaira, ám különleges zanpakutouja miatt mégis úgy hiszi környezete, hogy elérte már lélekölője végső szintjét.

Megjelenés és jellem

114 centiméteres magasságához 21 kilós testsúly párosul. Termete korához képest kisebb és törékenyebb az átlagosnál, alkatában anyjára ütött. Lila, élettel teli szemei, és szőke haja van, utóbbiban a legkülönfélébb hajdíszek fordulnak meg Sakai Kotomi egykori fekete hajpántjától kezdve piros, nyuszifülre emlékeztető pántján keresztül különböző csatokig és masnikig. Egyenruhája egy a mellkasán lévő rózsaszín masnit teljes átlagos, kardját az öve bal oldalára függesztve viseli. Haorija a 11. osztagos hagyományokkal ellentétben vadonatúj, mivel az eddigi Kenpachik által használt szövetdarab természetesen hatalmas volt a kislányra.

Torz és furcsa személyiségére valószínűleg kihatott az Eras által megkísérelt balul elsült szertartás valamint Rinaya lélekszilánkja is. Szülei látványa elvakult rajongást vált ki belőle, jelenlétükben angyali és szófogadó, valóban úgy viselkedik mint egy kislány. Féltékennyé válik, ha szülei nem rá figyelnek és sunyiban mindent megtesz azért, hogy bosszantsa azokat, akik miatt elterelődik róla apja vagy anyja figyelme. Nem tűri ha jelenlétében szidják vagy gúnyolják a családját, az elkövető jutalma ilyenkor egy jól irányzott harapás, általában karba. Azonban ha Vera és Kai nincs a közelben, hiányuk miatt a gyermeki énjének nyoma vész. Komollyá válik, és korához képest szokatlanul érett gondolkodásúvá. Viselkedése megváltozik azok iránt is, akiket unszimpatikusnak talál. Ilyenkor olyan mintha bekattanna, őrült vigyor telepszik az arcára, szemében kegyetlenség tükröződik és a hangja is eszelőssé válik. Ebben az állapotban arrogáns, nem fél visszaélni a hatalmával amit a rangja és a neve ad neki, illetve ami a legkülönösebb és a legijesztőbb, hogy olyan mintha olvasna mások fejében. A 11. osztagos környezetnek köszönhetően rendkívül fegyelmezetté és kötelességtudóvá vált, ugyanakkor roppantul kritikus is, akár önmagával szemben is. Nagyon ambiciózus, eltökélt szándéka, hogy minden idők legerősebb shinigamijává fog válni. Nem értékeli sokra a nála alacsonyabb rangú és/vagy gyengébb halálisteneket, nem habozna őket feláldozni vagy cserben hagyni szükség esetén. Kegyetlen büntetései miatt az osztaga nagy része tart tőle, de szigorának híre már Seireitei egészébe eljutott. A kemény külső azonban érzékeny belsőt takar. Fájdalomküszöbe nagyon alacsony, és bár hidegvérét meg tudja őrizni, nagy stresszhelyzetben elő-előfordul, hogy előbújik belőle a gondoskodásra szoruló gyermek. Miyoko mindig E/3-ban beszél magáról és gyakran használja a mondatai előtt a nyaa~ szót, csak úgy, minden jelentőség nélkül. Imádja a karamellát, a rizst és kedveli az olyan állatokat, melyeket általában mások utálnak (pókok, békák, rovarok, etc). Ki nem állhatja a cseresznyevirágokat és nem tűri, ha nem adják meg neki a tiszteletet, mivel büszke a rangjára és a származására.

Története

Rendhagyó születés

Rövidke élete izgalmasan kezdődött, már anyja hasában is megannyi kalandot átélt. Szülei Vera teherbeesése után nem sokkal szakítottak egy rövid időre, és a nő ezalatt az időszak alatt súlyos dohányfüggővé vált és átesett egy öngyilkossági kísérleten, még nem tudván hogy új életet hordoz magában. Szerencsére a magzatban csodával hatásos módon ez nem okozott kárt, és miután Vera megtudta hogy állapotos, mindent megtett azért, hogy a kicsivel ne is történjen semmi baj. Ám a kapitány arrancar énje, Eras Vanthor is rájött a dologra, miután képtelenné vált megszállni Vera testét és egyre gyakrabban érték reggeli rosszullétek is. Minden követ megmozgatott Las Nochesben, hogy találjon valami módot a shinigami fele életének megkeserítésére, és végül talált is egy okkultizmussal foglalkozó könyvet... néhány kőszoborrá vált arrancar mellett. Ez persze nem tartotta vissza attól, hogy keressen valami átkot, és pszichopata vigyorral konstatálta, hogy van terhességmegszakítást eredményező rituálé. Számára igazán nem okozott gondot olyan eszközöket beszerezni, mint néhány koponya vagy egy jó adag vér, így legalább akkora lelkesedéssel vetette bele magát a szertartásba, mintha egy hírnököt kellene élve felboncolnia. A szükséges előkészületeket követően meg is kezdte a rituálét, azonban elszámította magát: a könyvben leírt varázsigék valóban megszakították Vera terhességét, de nem abortuszt okoztak, hanem beindították a szülést. A kapitány számára az egyetlen ijedtséget az okozta, hogy két hónappal a tervezett időpont előtt jött világra a kislánya, Eras azonban nem csak azért járta meg, mert nem úgy sült el a ceremónia, ahogy azt ő gondolta, de még a szülési fájdalmakat is ő élte át. A klasszikus népmesei fordulat, ahol a gonosz elnyeri méltó büntetését, a jó pedig boldogan él amíg meg nem hal tehát bekövetkezett, Miyoko pedig megszületett.

Játékszer a nagyok kezében

A kislány körül ezzel nem értek véget a szokatlan események. Miyokóra szemet vetett ugyanis Aizen Sousuke is, és hogy befolyást szerezzen felette, megnyerte magának Rinaayat, a Kívánságok Boszorkányát, hogy különleges képességével csatolja hozzá lelkének egy darabját a gyermekéhez, így fordítva őt majd szülei és a Gotei 13 ellen. A boszorkánynak nem okozott gondot bejuttatni a lélektöredéket képviselő pillangóját Soul Societybe, így rögtön a kislány születése után, az első olyan pillanatban amikor magára hagyták, megtörtént az egyesülés. Rinaaya tisztában volt vele, hogy Miyokóra Eras jelenti a legnagyobb fenyegetést, és azzal is, hogy őt nem avathatják be az Aizennel kiagyalt közös tervükbe, így mielőtt elveszítette a közvetlen kontrollt az önállóvá váló lélekdarabka felett, meghagyta neki, hogy minden áron segítse a lányt, ha az arrancar ismét az életére törne. Miyokóban időközben felébredt az Eras ellen védő képessége és hogy meg tudja védeni magát és felismerje, megérezze ha anyját esetleg megszállja az arrancar, pár hét leforgása alatt hétévesre cseperedett fel. A könnyen formálható jellemre azonnal lecsapott Rinaaya lelkének része, aki Ougon no Majo néven a zanpakutójaként mutatkozott be neki, miközben kardjának valódi lelkét villámgyorsan megtörte és uralma alá hajtotta, együttműködésre kényszerítve azt, és bebörtönözve a kislány belső világában. Miyokót is megpróbálta a saját maga kegyetlen és gonosz jellemére formálni, ám szülei szeretete az útjában áll annak, hogy a Beato becenévre hallgató lélek maradéktalanul sikerrel járjon. Azért annyit elért, hogy ha Miyoko szülei nincsenek jelen, akkor a kislányból előbújik az erőszakos énje, illetve az erejének tényleges mivoltát is sikerült elrejtenie Kai és Vera elől, akik a kard valódi képességét látva esetleg veszélyeztethetnék az Aizen-Rinaaya kettős terveit.

Hadnagyi kinevezése és élete

Ösztönös tehetsége miatt rendkívül gyorsan tanul, apja, mint a 11. osztag kapitánya vívásra, anyja pedig, mint az Onmitsukidou főparancsnoka hakudára oktatja mind a mai napig. Mindkét harcnemből pár hónap alatt elérte azt a szintet, hogy Kai és Vera érdemesnek tartsa őt a juuichibantai betöltetlen hadnagyi pozíciójának elfoglalására, és ezzel együtt megoldották azt a kérdést is, hogy miképpen vigyázzanak a kicsire, hogyan tartsák őt maguk mellett a lehető legközelebb. Természetesen emiatt mostanában inkább az apjával van többet, és könnyen formálódó jelleme miatt ez meg is látszik rajta. Bár Miyoko még csak egy törékenynek tűnő kislány, ellenfelei hatalmas hibát követnek el, ha lebecsülik a külseje miatt. Fizikai erejének hiányát gyorsasággal és ügyességgel pótolja, tehetségének köszönhetően már van olyan képzett, mint más hadnagyok, és zanpakutója embertelen képességgel ruházta fel, mely nagyobb kárt okozhat mint bármilyen fizikai sérülés, hiszen a mentális sebeket sokkal nehezebb gyógyítani. Szülei egyáltalán nem túlozták el a kicsi védelmét, gyakran tartott velük az egyszerűbb küldetésekre, illetve ő maga is kapott olykor-olykor feladatokat, egyre nehezebb missziókkal készítik fel a shinigami-létre. Időközben lassan megtanult olvasni, így a kevésbé gyakorlati jellegű hadnagyi teendőit is el tudta már látni... többé-kevésbé.

Zanpakutouja átalakulása

Miyokónak potenciális boszorkányként állandó fenyegetésekkel kellett szembenéznie, Ougon no Majo pedig minden veszélyes küldetéstől igyekezett őt megóvni. Eleinte a bizonyítani akaró kislány nem hallgatott a lélekölőjére, ám ahogy többször is komoly bajba került a vérére vágyó természetfeletti lények miatt, lassan megtanult bízni a zanpakutouban, és jobban hallgatott tanácsaira. Kapcsolatuk legnagyobb próbáját azonban a Winter War alatt kellett kiállniuk, amikor is egy arrancar mentális manipulációval egymás ellen fordította a shinigamik egy részét, és Miyokóra rátámadt az akkor még a Kidōshūban szolgáló Kagami Ai. Ougon no Majo erejét meghaladta a kihívás, amelyet az arrancar képességének és a kislány valódi zanpakutoujának elnyomása, valamint Miyoko segítése okozott, ami fizikailag is kihatott a hadnagyra. Hogy megóvja a gyermeket, a lélekölő hamis lelke úgy döntött, hogy véget vet az eredeti zanpulélek életének, és ezért belső világába rántotta Miyokót, ahol megpróbálta Yoru no Kaze, az igazi lélek ellen fordítani. A kislány azonban megérezte, hogy a kristálybörtönéből kitörő lény valóban a zanpakutoujának lelke, így Ougon no Majo kénytelen volt taktikát váltani ha nem akarta elveszíteni hitelét. Erejét átadta a hadnagynak, aki varázspálcája segítségével egyesítette a két lelket. Ezzel megszületett Kurokaze no Majokko, akinek külsejét Yoru no Kaze, jellemét pedig Ougon no Majo dominálta.

Erők és képességek

Zanjutsu: Fiatal kora ellenére kimagasló tehetségének köszönhetően vívásban a Gotei 13 elitjébe tartozik, csupán egy-két kapitány múlja felül. Jobb kézzel vív, zanpakutouja shikai alakja miatt elsősorban a gyors döféseket és szúrásokat részesíti előnyben. Erő helyett technikára alapoz, képzetlen kardforgatóknak könnyedén kicsavarja a kezéből a fegyverét, valamint nem esik nehezére számára kedvezően terelni a pengéket.

Hakuda: Egy olyan tanárral, mint az Onmitsukidou főparancsnoka, korántsem meglepő, hogy hakudában sem kell félteni, ha harcra kerül a sor. Erős izomzat hiányában harcstílusa a gyors, pontos mozdulatokra, ellenfelei egyensúlyának kibillentésére, illetve az idegpontok támadására alapszik, de akár így is képes nála jóval nagyobb tuskókat ártalmatlanítani. Védekezését kitérésre alapozza, termete, gyorsasága és mozgékonysága miatt nagyon nehéz eltalálni, nem nyújt könnyű célpontot.

Hohou: Villámtáncban a kapitányok között átlag alattinak számít képzettsége, azonban kezdősebessége mégis kiemeli őt a tömegből. Az első lépés sebességében nem sokan veszik fel vele a versenyt, megerőltetés nélkül képes használni az erre alapozó Utsusemi nevű shunpótechnikát is.

Kidou: Bár fogékony a mágiára, azonban ez alatt nem a kidoukat kell érteni. Egyetlen hadout leszámítva képtelen a démonmágia alkalmazására és hagyományokhoz hű 11. osztagosként egyelőre nem is akarja őket megtanulni.

Zanpakutou

Kurokaze no Majokko (黒風の魔女っ子, Fekete Szél Kis Boszorkánya) egy kevert típusú, illúzió-szél zanpakutou. A katana koromfekete markolatát apró aranyszínű pillangók díszítik, markolatvédője ovális, pengéje az átlagosnál valamivel kevésbé íveltebb.
  • Ougon no Majo, a lélekölő korábbi shikaia
  • Yoru no Kaze, kristályba zárva
  • Kurokaze no Majokko
  • A juumonji yari pengéje
  • Ryankai ruha (szárnyak nélkül)

Története: Jelenlegi formája elnyerésééig a zanpakutou valójában csak egy mágikus kard volt, mely az Ougon no Majo névre hallgatott. Rinaaya Miyokóba ültetett lélekdarabja humanoid formában materializálódott belső világában, és a zanpakutoujának lelkét elnyomva és fogságba ejtve a helyébe lépett. Ougon no Majo teljesen uralta Miyoko belső világát, képes volt belenyúlni az eredeti lélekölő szél-alapú természetébe, valamint a boszorkány megtestesüléseként annak képességét is tudta használni, noha utóbbit Miyoko lelke illúzió-típusú erővé deformálta, valószínűleg anyja génjeinek köszönhetően. Mindez Miyoko előtt rejtve maradt, számára Ougon no Majo egy teljesen közönséges zanpakutou volt. A Winter War alatt azonban Rina lélekszilánkja egyesült az eredeti lélekölő lelkével, így megszületett Majokko.

Belső világ: Majokko egy végtelen mezőn él, melyet körülbelül egy méter magas fű takar, időjárása pedig állandóan szeles, viharos, gyakran pusztítanak tornádók is. A világ közepén egy kicsiny, antik bútorzatú házikó van, mely teljesen védve van a mostoha körülményektől. A szobában csend és nyugalom honol, két kényelmes fotel és egy asztal szolgál bútorzatként az elegáns vörös szőnyeg és a külvilágot eltakaró díszes függönyök mellett. A világhoz még egy kőlapokkal körbevett oltár tartozik, mely mostanra funkcióját vesztette, de itt volt fogva tartva Yoru no Kaze egy kristályban.

A zanpakutou lelke: Kurokaze no Majokko velejéig gonosz. Kegyetlen, könyörtelen és aljas, Ougon no Majóval ellentétben már egyáltalán nem is próbál manipulálni, nem érzi rá szükségét. Uralkodó típus, aki nem tűr ellentmondást, és félelmet, nyugtalanságot keltő aurájával büntet, ha nem fogad neki szót Miyoko. A torz személyiségű kislánynak, aki többes számmal beszél magáról, fehér haja van, hüllőszerű szemeinek egyike vörös, a másik pedig sárga színben pompázik. Díszes, fekete ruhát hord, hátán shikai szinten toll-, ryankai szinten szakadt bőrszárnyakat visel.

  • Shikai: a kard a Chikara wo nigase (Engedd szabadon erődet!) parancsra egy hosszú, a tulajdonosánál 20 centivel rövidebb aranyszínű dárdává, úgynevezet juumonji yarivá változik. A hosszú markolat végén egy kereszt alakú, háromágú penge található. A két oldalsó penge enyhén ívelt, a fegyver végén pedig egy hosszú lánc található, ami lehetővé teszi, hogy a dárda hatótávolságát Miyoko megnövelje.
    • Konjiki no Odori [Aranytánc]: A dárdával egy körkörös mozdulatot téve az aranyozott tárgy körül fekete tornádó keletkezik, mely suhintásra távozik a fegyverről. A gyengébb ellenfelet a szél akár fel is kaphatja és odébb hajíthatja, aki pedig bekerül az örvénybe azt lila villámok csapják meg. A tornádó(ka)t Miyoko szabadon irányíthatja gondolatával, a fegyveren tartva védelemként is használható. A technika inkább erős, mintsem gyors, ám elmenekülni előle így sem könnyű.
    • Naburigoroshi [Halálra gyötrés]: Vigyázz, mit kívánsz! A dárda földre koppintásának hangja illúziót okoz, mely életre kelti az áldozat legtitkosabb vágyait, álmait, kívánságait, mely azonban ellene fordul, és megöli. Ugyan csak illúzió, de az erőszakos halál élménye valóságosnak tűnik, és mentálisan kikészíti az illetőt. A lélekenergiától függően akár többször is átélheti az áldozat a saját halálát:
      - ha az ellenfél legalább 2000 LP-vel erősebb, csak egyszer hatásos a képesség.
      - ha az ellenfél lélekenergiája legfeljebb 2000 LP-vel különbözik a használóétól, a technika kétszer alkalmazható.
      - ha az ellenfél legalább 2000 LP-vel gyengébb, minden újabb megkezdett 2000 LP után plusz egy alkalom adódik az addigi kettőhöz.
  • Ryankai: Yami no Majokko (闇の魔女っ子, Sötétség Kis Boszorkánya) Miyoko zanpakutoujának második, speciális szintje, amely lélekölője lelkének kettőssége miatt jöhetett létre. A második feloldás nagyjából három-ötször erősebb, mint egy shikai (szemben a bankai öt-tízszeres erejével). Alkalmazásakor Miyokót sűrű fekete füst borítja be, amely végül csupán aranyszínű yarija körül marad meg az átalakulást követően. A lány külseje alaposan megváltozik, shinigami egyenruhája helyett egy fekete bőrruhát visel, hátára pedig két pár fekete démonszárny kerül. Szemei élettelenek lesznek és megváltozik a színük: egyik sárga, a másik vörös árnyalatot kap.
    A zanpakutou ezen szintje erős érzelmi hatás vagy sokk esetén aktiválódik. Ez lehet félelem, fájdalom, de akár túlzott akaratosság eredménye is, a lényeg, hogy Miyoko tudat alatt átengedje a gyeplőt a lélekölőjének. Ryankaiban a lány cselekedeteit és gondolkodását befolyásolja a zanpakutouja lelke, extrém esetben akár teljesen át is veheti felettük az irányítást. Minél erősebb Miyoko, ennek annál kisebb az esélye.
    Fajtól és erőtől függetlenül, legyen az barát vagy ellenség, a lány kisugárzása mindenkiben nyomasztó félelmet és rettegést kelt, mozgásuk lelassul, akár meg is béníthat egyeseket. Miyoko arca teljesen érzelemmentessé válik, könyörtelen gyilkológép lesz belőle. Megszűnik körülötte a világ, érzékei erősen eltompulnak, így például a fájdalmat sem érzékeli olyan intenzitással. Az ebben az állapotban eltöltött időszak kiesik az emlékezetéből is. Mindenkiben ellenséget lát, akit megpillant, éppen ezért bajtársaira is veszélyes ebben az állapotban. A ryankai-jal megnövekedett gyorsaság és fizikai erő is jár.
    • Miyoko a dárda végét a földhöz koppintva, majd suhintva vele nagy mennyiségű fekete füstöt bocsát az ellenségére, aki ezt belélegezve egy illúzió hatása alá kerül. A vízió teljes sötétségben való hosszas zuhanással kezdődik, és kezdve a földet éréssel elviselhetetlenül erős fájdalmat okozó sérülések sorozata éri az áldozatot. Ez olyan erős mentális traumát okoz neki, amitől képtelenné válik a további harcra, fel kell hogy adja a küzdelmet. Az áldozat az időérzéket is elveszti a technika hatása alatt, ami neki egy óra, az a valóságban csupán egy másodperc.
    • Ha Miyoko teljes erejével csap egyet a szárnyaival, pusztító erejű széllökést tud kelteni, mely mindent elsöpör és összetör, ami az útjába kerül: beleértve az ellenséget is, aki erejétől függően jobb esetben csak tele lesz fájdalmas zúzódásokkal, rosszabb esetben csontjai törnek el, vagy végtagokat is elveszíthet.

Különleges képesség

Kurokaze no Majokko Miyoko és a saját védelme érdekében nagyrészt passzív defenzív mechanizmusokkal ruházta fel a kislányt.

  • Eras Vanthor közelsége esetén a zanpakutou ezernyi aranysárga pillangó képében siet Miyoko segítségére, melyek pajzsot képezve megvédik a kislányt rosszakarójától. A pillangók érintése Erasban elviselhetetlenül erős fájdalomérzetet kelt.
  • A aranyszínű lepkék akkor is védőfalat képeznek, ha Miyokót számára halálos következményekkel járó támadás, esetleg baleset érné. A pajzs éppen csak annyira tompítja a sérülést, hogy hatása a halálos szint alá essen, így ha ilyesmi éri a shinigamit, az így is súlyosan megsérül, de életben marad.
  • Majokko jelenléte képes megvédeni Miyokót érzékcsalódást vagy illúziót okozó mentális támadásoktól, így védekezve édesanyja zanpakutouja ellen. Mivel elsősorban Verashu Suwun lélekölőjére van hangolva a képesség, így mástól származó technikák esetén hatása kérdéses (JK-k és NJK-k esetében is megbeszélés kérdése a védettség).
  • Rinaaya alakváltó képessége is jelentkezik Majokkónál, igaz másképpen. Míg a boszorkány bárki alakját képes felvenni, akit már látott, addig Miyoko külseje csupán valódi mentális érettségének megfelelő életkorát veheti fel, ami 16-17 éves kinézetet jelent körülbelül. Ez az egyetlen tudatos képesség, Miyoko akkor használja, ha inkognitóra van szüksége, és se családja, se baráti köre, se osztagtársai nem tudnak róla. Átváltozáskor fizikuma csekély mértékbe megnő, de a változás elhanyagolható.