FANDOM

Meiou Toshizou
MeiouToshi
Kanji 冥王
Adatok
Született 1616. április 13.
Kor 400
Faj Shinigami
Nem férfi
Magasság 185 cm
Súly 85 kg
Hajszín vörös
Szemszín bal:barna, jobb:kék
Bőrszín fehér
Különleges ismertetőjegyek heterokrómia
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Gotei 13
Soul Society
Foglalkozás 11. osztag tagja
Korábbi foglalkozás 6. osztag
Kidoushuu
2. osztag
Előző osztag(ok) 2 2. osztag
Kidoushuu Kidoushuu
6 6. osztag
Partner Meiou Tokiya, Aikawa Chiyo, Mizushima Shuuichi, Sukkecu Eiji, Hidetada Nishigami, Shima Eizo, Ukane Rioko
Korábbi partner(ek) Shihouin Nadeshiko, Shihouin Ryouichi, Yamasaki Shizuo
Személyes információk
Családi állapot Özvegy
Rokonok Meiou Tenka (apja)
Mizushima Reina (anyja)
Meiou Tokiya (ikertestvére)
Meiou Hotaru (húga)
Miyauchi Kozakura Sen († - felesége)
Mizushima Hanabi, Mizushima Rena (fogadott húgai)
Amatsuji Youko, Amatsuji Akira, Masachika Shiki Mio (másodunokatestvérei)
Mizushima Hiroshi († - rokona)
Mizushima Shuuichi, Mizushima Tenkai, Mizushima Seiun (rokonai)
Zanpakutō
Shikai Akame Umihebiza
Amatsukaze

Meiou Toshizou (冥王, nyugatiasan Toshizou Meiou) jelenleg a 11. osztag tisztje. Meiou Tenka és Mizushima Reina másodszülött gyeremeke, Meiou Tokiya ikertestvére és Meiou Hotaru bátyja.

KINÉZETSzerkesztés

Toshizounak vállnál hosszabb, vörös színű haja van, melyet lezseren felkötve hord. Általában haja többsége a vállára omlik, hossza nem zavarja különösebben, de megesik (többnyire edzéseken), hogy lófarokba felfogja. Frufruja rendezetlenül omlik időnként arcába, s nem különösebben zavartatja magát miatta. Családjában apai ágról öröklött heterokrómiával rendelkezik, így jobb szeme tengerkék, míg a bal pedig barna színű. Utóbbi sokszor a fény hatására enyhe narancsvörös árnyalatot kap. Megesik, hogy bőre enyhén sápadt, amikor betegsége intenzív fázisban van. 
185 cm magas, szálkás testalkatát többnyire piros és annak árnyalataiban játszó kimonói takarják. Halálisten egyenruhája sem a megszokott fazonból áll, az alsó része egybefüggő, ami a férfi yukatáknál is jellemző. Azonban viseletének legfőbb kiegészítője az a rózsaszínes színben pompázó haori, melyen virágzó cseresznyefaminta díszeleg. Ezt magánéletben és szolgálatban is egyaránt hordja. Lábbelije az egyszerű saru, mely a shinigamik egyenruhájához is jár. Vállain pedig hanyagul egy bordós színű sálra emlékeztető ruhanemű van körbetekerve és lezseren megkötve, hogy ne essen le róla. Ezen található a Meiou család címere, gondosan belehímezve a finom kötésű anyagba. Obijába fűzve lélekölőkardja és egy wakizashi pihen. Illetve elhunyt felesége zanpakutouját is magánál tartja, de ezt általában kézben hordozgatja, nagy ritkán tűzi bele azt is a rétegeket összefogó övbe. 

JELLEMSzerkesztés

Toshizou rossz szokása, hogy szeret rettegésben tartani másokat, mert egyszerűen örömét leli mások félelmében. Gyakran ő maga igyekszik megteremteni ezt a közeget, amellyel a többiek lelkében rémületet kelthet. De jól szórakozik más emóciókon is, így boldogan tréfál meg másokat ikerfivérével együttesen, újabb és újabb fárasztó megmozdulásokat kieszelve. Egyik nagy hobbijának számít azok piszkálása, akik nem a türelemről híresek és képesek hamar felhúzni magukat akár a legapróbb dolgokon is. Ezt az aprócska elfoglaltságon gyakran bátyjával együtt űzi.
Oda van a harcokért, a küzdelemért, melyet szívesen néz, bár sokkal inkább műveli akár szabadidős elfoglaltságként is. Saját elképzelése van a dolgok megoldásához, úgy ítéli mindent a kard nyelvével kell elintézni, és nincs helye diplomáciának, kivéve, ha a helyzet meg nem követeli. Teljes lelki nyugalommal képes beszélni a gyilkolásról, ölésről. A harctéren követett elképzeléseit időnként legszívesebben a nemesi összejövetelekre is átültetné. Ugyanis nem kifejezetten rajong értünk, számára túlságosan unalmasak, nem leli bennük örömét. Ennek ellenére még így is igyekszik jó arcot vágni a partikon és saját egyéni módján kiélni magát, hogy ne szenvedéssel töltse el az összejövetel minden egyes apró percét, melyek a számára gyakran a szokottnál is lassabban telnek el.
Első ránézésre úgy ítélné az ember, hogy semmi félelemérzete nincs. A legapróbb fenyegetéseket is mosolyogva fogadja, és nem fél pimasz megjegyzéseket tenni feletteseinek, akár szórakozásból, akár teljességgel komolyan gondolva az éppen szóvá tett gondolatmenetét. Vagyis igen nagy önbizalomnak örvendhet. Viselkedése alapján az szűrhető le, hogy semmihez és senkihez sem kötődik igazán, pedig csak eléggé érdekes módon áll hozzá az emberi kapcsolatokhoz. A múltjában történt események okán elzárja magát a mélyebb érzelmi kapcsolatoktól, még a közeli ismerőseinél is felállított egy határt, aminél tovább nem engedi őket. Habár ezt régebbre visszanyúló ismeretségeinél, közeli hozzátartozóinál kevésbé érezteti. Mindezt leplezendően nyúl gyakran ostoba tréfákhoz, amely részben megkönnyíti saját és környezete mindennapjait. Ugyanis nem szívesen tárja fel érzelmi világát másoknak, eléggé nehezen beszél róla. Egyetlen személy életében, akinek teljességgel képes megnyílni a kölcsönöz bizalomra hivatkozva az az ikerbátyja.
Toshizout ért rukongai baleset okán egy maradandó „betegségben” szenved. Emiatt lélekenergiáját nem képes úgy formázni, mint más halálisten társai. Az idő folyamán képtelenné vált démonmágia használatára, de a minimális reiatsut igénylő képességek is okozhatnak már számára kihívásokat. Ennek okán fegyveres és pusztakezes harci tudására támaszkodik. Lélekölőkardjai feloldott alakját (elsősorban sajátját) ritka esetekben alkalmazza, mivel nagy reiatsu felhasználást követel meg, melynek nagyfokú használata alatt legtöbbször rosszul lesz és pihenésre szorul. Ugyanakkor képes túllépni határit, főleg, ha a szeretteiről van szó. Ennek általában több hetes lábadozás a vége a 4. osztag berkeiben.
Toshizou egyik rossz szokása, hogy egyszerűen nem képes elviselni, ha a hátában vannak. Legtöbbször egy precízen kivitelezett ippon értékű válldobással reagálja le még a legbarátságosabb megmozdulásokat is (például.: egy szeretetteljes, ártatlan ölelést)

TÖRTÉNETSzerkesztés

ZANPAKUTOU (SAJÁT)Szerkesztés

Akame Umihebiza (赤目 海蛇座; Vörös-szemű Hidra) egy víz-méreg alapú lélekölőkard. Alapállapotában egy egyszerű katana, melynek markolata és tokja aranyszínben pompázik. Keresztvasa, a markolatot záró fém, illetve az ezt körbefogó puha anyag között látszódó rombuszminták közötti rés ezüstös színben játszanak. A szalag, mellyel Toshizou általában az oldalára rögzíti a fegyvert cseresznye vörös árnyalatban tündököl. A keresztvason egy nagytestű, sokfejű hidra motívuma látható, eléggé dühödt állapotban megörökítve a gravírozott fémen.

SHIKAISzerkesztés

A lélekölőkard első feloldása a „Tisztítson perzselő hullámod, Vörös-szemű Hidra!” (そうじ しろ あなた の なつい なみ, 赤目 海蛇座!; Souji shiro anata no natsui nami, Akame Umihebiza!) parancsszóra aktiválódik.

A lélekölőkard alapkülleme a megszólítás után megváltozik. A kard helyét egy két méter hosszúságú, fehéraranyszínben játszó, háromágú szigony alakját ölti magára. A fegyver tetején elhelyezkedő három penge közül a középső kétszer hosszabb, mint a két szélső. A szigony vége kisebb rombuszalakú éles pengében végződik. A felső pengék és a markolatot tartó foglalaton nonfiguratív díszes minta található, mely egy többfejű hidra alakját idézi, melynek fejei össze-vissza tekeregnek.
A zanpakutou alakjának megváltozása mellett, Toshizou külseje is kisebb módosulásokon esik át a fegyver első szintjének feloldását követően. Lábait és alkarjait kékes színű, ezüstös fényű, masszív pikkelypáncél jelenik meg. Haja megnő és kifehéredik, itt-ott kisebb fonatokat is látni benne, s ujjain hosszú karmok nőnek ki.
A fegyver megváltozása és Toshizou külső jegyeinek apró módosítása mellett a lélekölőkard képességét adó tényezőként a forgatója mellett testet ölt még egy vízből álló hidra is. Ez egy nagy termetű, rémséges pofájú, hosszú testtel ellátott lényt foglal magába, mely rendszerint harcra kiéhezve várja gazdája utasítását.

  • TECHNIKÁK

Toshizou ismert technikája passzívan működik. Ebből kifolyólag konkrét megnevezéssel nem rendelkezik!
A vízi szörny egy hidra alakját idézi, és sok szempontból megegyezik a mitológiai lény attribútumaival. Például, ha levágják a fejét, akkor új nő a helyére (maximum annyi, amennyi pont van Toshizou zanpakutou képzettségén), illetve a fejek 3*zanpakutou pontonként nőnek vissza, ha egyszer levágják őket.
A hidra állaga ugyebár cseppfolyós, nem szilárd, ugyanakkor nem egyszerű víz teszi ki a fenevad testét. A folyadéknak savas hatása van, konkrétan kénsav egyvelege kering a víznek ható folyadékban. Ezt a vizet a zanpakutou generálja, így Toshizounak nincs szüksége külön nedvességforrásra ahhoz, hogy képességeit használni tudja.
Toshizou zanpakutouja ha más víz alapú technikával érintkezik, akkor az ért felületen, a hidra testén a víz „kifröccsen”, az alant vagy a közelében állókra szórva a cseppeket. Továbbá, ha a hidra feje levágásra kerül, akkor is szétfröccsen a levágott darab, de a hidra akár harapás útján is kifejtheti negatív effektusait. A víz ugyanis veszélyt jelenthet másokra nézve, mivel komoly maró hatással rendelkezik. Emberi testen csúnya maradandó foltokat hagyhat, amennyiben nem kerül idejében ellátásra, de ruhák anyagát, fegyverek acélját is képes minimális szinten megolvasztani.

  • Többszöri érintkezés útján nála kevesebb zanpakutou ponttal rendelkező ellennél 1-2 ütés is elegendő a hatás eléréséhez.
  • Vele megegyező vagy magasabb zanpakutouban képzettebb pontok esetén már több, legalább 5-6 sikeres csapást kell mérnie a másik fémre.

A hidrát Toshizou a szigony segítségével tudja irányítani, miképpen mozgatja a fegyvert, úgy követi a mozdulatait a vízi lény is. A mitológiai lény és Toshizou összhangját azonban sokban befolyásolja a lélekölőkard használatára tett pontok. Minél nagyobb a zanpakutou képzettsége, annál gördülékenyebben követi a hidra a szigony által meghatározott irányt.
Toshizounak zanpakutouja fenntartása komoly lélekenergia mozgósítást igényel, emiatt eléggé hamar kifárasztja őt lélekölőkardja használata. Alkalmazása után többnyire több napig pihennie kell, hogy összeszedje magát.

ZANPAKUTOU („ÖRÖKLÖTT”)Szerkesztés

Amatsukaze (天津 風; Mennyei szél) egy szél alapú lélekölőkard. Feloldatlan állapotában egy fémből készült szépen megmunkált legyező, melyhez a fémlapok kapcsolódásánál két fehér tollpihe van hozzákötve. A lélekölő előző tulajdonosának jóvoltából a tollakon két-két festett, halványzöld gyöngy is díszeleg, valamint az egész legyező rózsaszín, sakura mintával hímzett anyaggal van bevonva.
A lélekölőkard eredeti tulajdonosa Miyauchi Kozakura Sen volt, Toshizou egykori felesége. Halála után Toshizou „örökölte” meg a fegyvert. Mint emlék őrzi, azóta nem is adta ki a kezéből, értékes kincsként gondol rá. A sors fintora talán, hogy Amatsukazéval sokkal jobban kijön, mint saját lélekölőkardjának szellemével.

SHIKAISzerkesztés

A lélekölőkard első feloldása a „Tombolj, Mennyei szél!” (たけりくるえ, 天津 風!; Takerikurue, Amatsukaze!) parancsszóra aktiválódik.

A szintfeloldást követően csak árnyalatnyi módosulás történik a lélekölőkardon. A fegyver a reiatsu vezetést megkönnyítésének céljából megmerevedik. Felső íve mentén használójának lélekenergiáját összegyűjtve egy vékony, mindössze egy-két centis reiatsu réteget képez belőle, mintegy meghosszabbítva ezzel a legyezőt.

  • TECHNIKÁK

A lélekölőkard rendelkezik egy alap passzív képességgel, melyhez Toshizounak nem szükséges parancsszót használnia. Alkalmazásához elég a legyezőt megsuhintania, mely nyomán erős szélrohamot képes előidézni a megadott irányba. A fegyver a környező levegőt használja fel a széllöket megteremtéséhez, így használójától nem követel komoly reiatsu belefektetést.

Istenek szeleSzerkesztés

Japánul: Kamitachi no Kaze (神たち の 風)

A korábban az ív mentén felhalmozott reiatsu hatalmas (két méteres), holdsarló formájú szélpengék képében távozik a fegyverből, annak suhintásának nyomán. Ezek a szélpengék egymáshoz közel, csupán 20 centiméteres távolságban haladnak, akár egymás mellett is, így találat esetén az ellenfélbe gyors egymásutánban érkeznek. A szélpengékből egymáshoz igen közel több is becsapódhat, a gyenge ellenfeleket felszeletelve ezzel.
Az egy támadásnál használt szélpengék száma megegyezik a zanpakoutora tett pontszámmal.

  • 1 zanpakutou pontnál: A szélpengék száma 1 darab.
  • 2 zanpakutou pontnál: A szélpengék száma 2 darab. [...]

KÉPESSÉGEKSzerkesztés

  • Konsou (Lélektemetés): Ezt végzi el minden shinigami, amikor lelkeket küld Soul Societybe.

FEGYVERES HARCSzerkesztés

Toshizou egyik nagy erőssége, főleg azóta, hogy nem képes varázslatok használatára. Noha már kiskorától kezdve képezték különböző fegyveres harcokra, amiért ez egyfajta hagyomány családja körében. Legkiemelkedőbben a kardokat és a szálfegyvereket forgatja, illetve mostanában a legyezővel is igencsak jól boldogul.

  • Chigiri (Talajhasítás): A használó a kardját nagy erővel a földhöz csapva energiát szabadít fel, mely feltépi a talajt. A szanaszét repülő méretes kövek, föld-, esetleg aszfaltdarabok elsősorban az ellenfél megzavarására valók, ám a megfelelő talajon akár sérülést is okozhat a felszakított törmelék. ~ Zanjutsu képzettség: 3 pont
  • Suikawari (Dinnye Hasítás): Egy a levegőből indított kétkezes vágás, amikor is a kardunkkal a fejünk felől kezdünk el lefelé vágni. Precíz és erőteljes támadás, ami a nevéből adódóan egy dinnye felhasítására emlékeztet. ~ Zanjutsu képzettség: 4 pont
  • Hōzuri (Arculcsapás): Egy éppen csak minimális felületi sebet ejtő, ám halálosan pontos támadás, ami bőven eléggé bosszantó a célpont számára, hogy a neve átvitt értelemben is igaz legyen. Gyakorlási, oktatási célokra kiváló, de arra is, ha esetleg harc közben valamiféle mérget szeretnénk az ellenfél szervezetébe juttatni. ~ Zanjutsu képzettség: 5 pont

HAKUDASzerkesztés

AA

  • Takigoi (Zuhatagi Ponty): Ennél a technikánál a használó, miután karjával blokkol egy rúgást, a kezével lefogja a támadó egyik lábát, a másikat pedig a lábaival fogja közre. Ekkor a szabad kezével könnyedén megtámadhatja a védtelen ellenfelet. ~ Hakuda képzettség: 6 pont
  • Mujun (Belső ellentmondás): Magas szintű technika. A használó alulról feltörve egy ujjal megcéloz egy adott területet, ezt követően az ujj hegyén megjelenő reiatsu az ütés során behatással van a belső idegekre. Számtalan inger megindul az agy felé és a legközelebbre eső belső szerv működését blokkolja egy időre. Azonban ha az ütés a tarkón ér, az ellenfél kómába esik. ~ Hakuda képzettség: 7 pont

KIDOUSzerkesztés

HOUHOUSzerkesztés

KAPCSOLATOKSzerkesztés

Meiou Tokiya:

Meiou Hotaru: