FANDOM

Az emberek, a quincyk, a bountok, a módosított lelkek és a különleges karakterek is képesek a shinigamikhoz és az arrancarokhoz hasonlóan reiatsujuk felhasználásával különböző technikákat használni.

Kitalált technikákSzerkesztés

Kitalált ember technikák
Név Leírás
Bibiou (Figyelmeztetés) Egy könnyű kis technika, melyet bárki használni tud, amennyiben átlagon felüli a lélekenergiája. A lényege annyiból áll, hogy egy kisebb lélekenergiával rendelkező személyek számára láthatatlan, vékony, piros fénysugarat lő fel, amely valamit jelez. Vagyis egyszerűen mondva a célszemélyhez kapcsolódik és a levegőben a másik fele egy kisebb kör alakban fog lebegni, ezzel felhívva a figyelmet pl. egy hollowra. A sugár ezután követi a célszemélyt (rákapcsolódva), és csak akkor tűnik el, ha erős lélekenergiával levágják, vagy másik világba kerül az illető. Figyelmeztetésnek, vagy shinigamit számára támpontnak nagyon hasznos.
Tsubura Tate (Kör Védőlap) Ennél a technikánál a használó előre nyújtja a kezét, ujjaival felfelé és, amint kimondja a technika nevét, a keze körül kör alakban egy vékony pajzs kezd megformálódni. Hasonlít az Enkosen nevű kidoura csak gyengébb.
Houtai (Kötés) A földből a szó elhangzása után furcsa, barna indák nőnek ki, és egy bizonyos tárgyat vagy személyt hozzászögeznek. Időnyerésre alkalmas, de nem képes huzamosabb ideig ellenállni erős lélekenergiának.
Gipusu (Gipsz) A támadás képes az ellenfelet bizonyos időre egy különös, fehér burokba zárni, amiből kijutni nem tud, és a támadásait is megtartja. Előnye, hogy bármilyen ellenfelet elkap, hátránya, hogy szinttől függően csökken a fogva tartási idő. Jó idézés esetén körülbelül 10 másodpercig szinttől függetlenül fogva tartja a célpontot.
Kikku Funpatsu (Energia Sugár) Ehhez a technikához a használónak rá kell mutatni a célpontra és ki kell mondania a technika nevét, ennek hatására egy fehér sugár a célpont felé kilövődik. Hasonló a Byakurai nevű kidoura, csak vékonyabb a sugár, ezáltal gyengébb és nem villám elemű.
Sendo Kabe (Felemelkedő Fal) A használó előre nyújtja a kezeit, majd kimondja a technika nevét, elkezdi lassan felemelni a kezét, erre a földből elkezd felemelkedni egy vastag földfal, ami elég erős még egy Bara kivédésére is.
Anakonda Az Anakonda egy rendkívül pusztító technika, melynek ereje vetekszik egy 80-as szintű hadouéval is. A használó kezéből vastag reiatsu-kötél távozik, mely az ellenfélre tekeredve mozgásképtelenné teszi azt, majd egy masszív robbanásban véget ér a "kígyó" élete. Használatát kifejezetten nehéz elsajátítani, könnyű elrontani, megidézése viszonylag időigényes és zavartalan koncentráció kell hozzá. Egy-az-egy elleni harcban alkalmazása emiatt nehézkes.
Shugotenshi no Manazashi (Az Őrangyal Tekintete) Újabb védekező technika, azonban némi időt igényel, ezért harctéren azonnal nem bevethető. Előnye, hogy egyszerre akár több emberéletet is megmenthet. Főleg akkor érdemes használni, ha civileket, akár egy egész városrészt szeretnénk megvédeni az esetleges sérülésektől.

A technika igen magas reiatsut igényel, éppen ezért nem sok használója akad. A megvédendő terület középpontjára egy lélekenergiából álló gömböt kell küldeni, ami azonnal elkezd fehér színben ragyogni (átlagos reiatsuval rendelkező emberek, akik nem érzékelik a szellemi világot, ezt természetesen nem látják). Néhány perc múltán szinte teljesen átlátszó burok kezd el terebélyesedni a megvédendő terület körül, ami ellenáll a legtöbb támadásnak, még a legerősebb, kapitányi és espada szintű támadásoknak is – feltéve, ha a védőburkot megalkotó ember bírja tovább tartani, hisz az folyamatosan szívja a lélekenergiáját. Amikor a védőburok egy-egy támadással, akár egy elrepült kidouval, akár egy kardcsapással találkozik, az azt megidéző ember reiatsuja fogyni kezd. Éppen ezért előfordulhat, hogy a használónak annyi energiát kell a burok fenntartására áldoznia, hogy támadásra már nem marad ereje. A technika akár egy egész kisvárosnyi területet elfedhet, de egy kisebb csapat megvédésére is alkalmazható – ekkor jóval kevesebb energiát igényel fenntartása. Természetesen használata közben se ki, se be nem lehet jutni. Nevét onnan kapta, hogy egyszer, amikor egy használó ezzel a technikával védett meg egy egész várost, némelyik – kicsit magasabb lélekenergiával rendelkező civil – azt látta, mintha egy „angyal tekintett volna le rájuk”, ami valójában a burok tetőpontja volt.

Kitalált bounto technikák
Név Leírás
Rai Odori (Villám Tánc) A bountok használják ezt a fajta technikát, ez az úgynevezett villámtánc. A bounto a környezetéből (növények, élettelen dolgok) nyeli el az energiát, majd ezzel az átalakított energiával tud villámgyorsan mozogni. Ez egy alapvető technika, az összes kis szintű bounto saját maga el bírja sajátítani.
Schild (Pajzs) Bounto technika, a használója egy gyengébb fajta lélekenergia pajzsot állít fel, ez eléggé gyenge, csak nagyon gyenge támadásokat lehet vele hárítani (kard csapás, ütés stb.).
Kazeyoru (Éjlövés) A bounto energiát gyűjt a kezébe, majd kilő egy éjfekete sugarat, ami az útjában álló lényt vagy dolgokat azonnal elnyeli. Ezt a technikát a kicsit ügyesebb bountok könnyedén megtanulhatják.
Amimono (Pókháló) A bounto maga körül bocsát ki a szem számára láthatatlan fonalakat, amelyek megtalálják a közelben lévő, erősebb reiatsuval rendelkező egyéneket, majd jeleznek gazdájuknak. Képesek akár rá is akaszkodni, vagy egy területet megfigyelés céljából behálózni úgy, hogy mindent keresztül engednek rajta, de egy bizonyos energia felett jeleznek.
Fukumen (Lepel) Ez a technika főleg a rejtőzködő bounto-k számára használható, mivel alkalmazásakor a bounto lélekenergiát vesz fel, majd ezt kibocsátja. Az energia szétszóródik akár több kilométeres körzetben is mindent beborítva, ezzel megzavarva az ellenséget. Hátránya, hogy egy nap után elveszti hatását, valamint ha két különböző ütközik, kölcsönösen kiirtják egymást a találkozási pont környékén.
Wut (Dühöng) Ismét egy Bounto technika, ez már egy kicsit magasabb fokú, a technika lényege, hogy a Bounto ereje 3 szorosára nő, és a gyorsasága is javul. Kinézetileg annyit változik a használója, hogy a szeme teljesen vörös lesz. A technika azonban roncsolhatja a használó izomzatát.
Ga Messhu (Éjjeli Lepkecsapda) Az előző technika (amimono) felerősített formája, amit nem könnyű megtanulni, de utána sokkal hatékonyabban alkalmazható. Ezúttal nem csak érzékelni képes a személyt, hanem körül venni is, majd egy parancsszóra teljesen behálózza, és mozgásképtelenné teszi. A technika gyenge pontja, hogy amint a bounto elveszíti higgadtságát és koncentrációját a fonalak engedni kezdenek.
Parancsszava: Kiru batafurai (Elejtett pillangó)!
Shitomeru Oseru (Semlegesítő Pecsét) Hasonlóan az előző technikához, ez is a Bounto képességek magasiskolája. Segítségével a használó képes magába szívni, mind az elemi, mind a tiszta lélekenergiát. Ezt a testében semlegesíti, majd a sajátjaként használhatja. Akár nagy mennyiségű reiatsu is elszívható fizikai kapcsolat nélkül.
Kin Tenmei (Arany Hajnal) A lélekenergia aranyszínű gömbök formájában kilőhető az ellenfélre. Elég nehéz elsajátítani.
Shouhei (Vérszerződés) Egy magas szintű Bounto technika, melyet csupán néhány kivételes erejű lélek volt képes elsajátítani. Egy ősi Bounto ima előzi meg a technika valós használatát. A használónak el kell mormognia a szöveget, majd a saját vérével a Bounto klán szimbólumát kell csuklóira festenie. Ezután a használó külseje igencsak megváltozik. A bőre színe sötétebb lesz, és fekete tintával írt tetoválások jelennek meg mindenütt a testén. Ebben a formában a Bounto képes elhunyt társai bábjait megidézni, melyek egyetlen küzdelemben minden parancsát teljesítik a használónak.

Kitalált módosított lélek technikák
Név Leírás
Zuikou Hoshi (Követő Csillag) Ennél a technikánál a használó kezében apró ötágú csillagminták jelennek meg, melyeket eldobva az adott célszemélyre tapadnak (egy személyre csak egy ilyen csillag ragad fel). Látszólag ártalmatlanok és semmi hasznuk sincs, de valójában nyomkövetési célra szolgálnak. Ilyenkor a használó tenyerén megjelennek ezeknek a mintáknak a „párjuk”. Amelyik felfénylik, abból lehet tudni, hogy a másik még aktív és a személlyel semmi probléma sincs (lélekenergiáját olvassa le), de ha fénytelen marad, akkor történt valami az illetővel, avagy a csillaggal. Ezek a csillagok annyira aprók, hogy normál esetben nem is lehet észrevenni, hogyha valakire rátapad.
Kikan Kabi (Tükörfény) Megtévesztő technika, amely alkalmas az ellenfél figyelmének elterelésére. A lélek ilyenkor az általa felvett testből képes létrehozni 2-10 darabot, amelyek pontosan ugyanúgy mozognak, mint az eredeti, és nem lehet őket megkülönböztetni. Egy-egy ilyen érzéki csalódás azonban megszűnik, ha erősebb támadás éri.
Surotto (Zárka) A módosított lélek képes bármilyen alakban egy személyt vagy tárgyat a technika segítségével megvédeni bizonyos erőig. Vagyis egy erősebb támadást ugyan kivéd, de utána összeomlik, kisebbek esetén kibír akár 5-10- támadást is. Egyfajta burkot képez körülötte, amit lehet kicsit tágítani/szűkíteni, ha szükséges. A hátránya, hogy a védelmi idő alatt kifelé a burkon sem lehet lőni, így támadásra teljesen alkalmatlan.
Hoshiakari (Csillagfény) Zuikou Hoshi képesség afféle „párja”. Ezzel a technikával az eldobott csillagok egy célszemélyére kell gondolnia a használónak és a fényesen világító csillag ez által el „teleportálja” hozzá. Megjelenésekor egy ötágú csillag fényében bukkan fel a használó az illető mellett, s ilyenkor automatikusan leválnak a csillagok mindkét félről. Ez a technika csak egyszer alkalmazható, hogyha több személyre is tapadtak ilyen minták azokról is leválnak a csillagok.
Niji Hitoya (Szivárvány Börtön) A régi „Rainbow magic springs” játékra alapuló technika. A használó ezt a játékot kezében megidézve indítja meg a célpont felé. Mely, ahogy megindul a kitűzött személy irányába egyre nagyobb és nagyobb lesz pont akkora, hogy az elzárni kívánt illető pont beleférjen, majd holmi „börtönt” kialakítva ezzel fogságba ejti. Ezt követően a rugón szivárványszínű energia tekeredik végig, majd felrobban. Ez által kisebb – nagyobb égési sérüléseket okozva a célszemélyen. Egy rugóval, csak egy személyt lehet fogságba ejteni. Minden harmadik reiatsu képzetségre tett pont után egyre több ilyen rugót tud megidézni a használó, de annál nagyobb koncentrációt is igényel.
Kage Geki (Árnyjáték) Ez egy támadás, amelyet a módosított lélek afféle utolsó ütőkártyaként használhat fel. Ilyenkor a saját vagy ellenfele árnyékát felhasználva létrehozhat egy lényt, amely reagál a gondolataira és megtámadja az általa megjelölt célpontot. Használata nem nehéz, de nagyon fárasztó, ezért nem ajánlott túl sokáig alkalmazni, vagy fáradt állapotban megpróbálni a létrehozását. Sebzése az idéző reiatsu kezelésével egyezik meg.
Niji Hadami (Szivárvány Váz) A használó szájából egy szivárványszínű sugarat lő egy magasabb lélekenergiával rendelkező személyre. Annak ellenére, hogy színével eléggé giccses látványt nyújt, ahogy beteríti az egész célszemélyt, hatása igencsak hasznos Lidércekkel szemben. Ugyanis az illető lélekenergiáját ez a színes váz „átformálja” és apró energiarezgéseket ad le, melyet csak magas reiatsuval rendelkező személyek (mint a shinigamik, vaizardok stb.) érzékelnek, miközben egy Hollow elől elrejti az lélekenergiáját. Így a technika egyszerre hív segítséget és óvja meg a hatása alatt az illetőt kin bevetették. Hátránya ugyan, hogy egy kis ideig (10 perc) nem jön le ez a bizonyos „váz”, de megkíméli a kinevetésektől az illetőt azzal, hogy csak a magasabb reiatsuval rendelkezők láthassák a színpompát rajta (aka egyszerű emberek nem látják). A használó saját magán nem tudja alkalmazni ezt a technikát.

Kitalált különleges karakter technikák
Név Leírás
Shainingu Bouru BIIMU (Ragyogó Labda Beam) Ez egy olyan technika, amit csak is kizárólag akkor lehet használni, ha a közelben van valamiféle fényforrás, mely felhasználható. Az alkalmazó az említett forrásból elkezdi gyűjteni kezeibe a fény részecskéket, amit saját lélekenergiájával megfűszerezve egy sárgás derengésű gömböt alkot markába, majd a technika nevének elhangzása után azt a célpont felé irányítja. A fénygömb becsapódásakor egy kisebb robbanást képes kelteni. Hasonlít a shinigamik shakkahoujára.
Darkness Bouru BIIMU (Sötétség Labda Beam) A "Shainingu Bouru BIIMU" ellentéte, ezt a technikát csak is sötét, árnyékos helyen lehet alkalmazni. A használó (hasonlóan, mint a fénygömbnél) sötétséget kezei közé gyűjti, és azt turbózza meg lélekenergiával. A technika nevének elhangzása után a célpont felé irányítja, becsapódásakor nem okoz kárt, de egy fülnek kellemetlen hangos hanghullámot eredményez. Ez elsősorban elterelésre alkalmas, mintsem támadásra, jó hallók számára átmeneti süketséget is okozhat.
Shainingu Bouru PICK (Ragyogó Labda Pick) Ez egy olyan technika, amit csak is kizárólag akkor lehet használni, ha a közelben van valamiféle fényforrás, mely felhasználható. Az alkalmazó az említett forrásból elkezd gyűjteni ujjai közé egy keveset, majd csettintve egyet a gondolataival egy apró fénycsóvát idéz meg a célpont mögött, s a levegőben hangosan pukkan egyet, ezzel egy kisebb „széllökést” eredményezve. Ez a Shainingu Bouru BEAM „elődje”, nem éppen támadásra alkalmas, elsősorban ijesztgetések terén hatásos.
Faiā Furawā (Tűzvirág) Ehhez a technikához a használónak meg kell érintenie a talajt, majd a megérintett részből egy nagy, ötszirmú virág rajzolódik ki lángokból, s lassan körbeveszi a célpontot, ezáltal hátráltatva a személyt és meleg élményben részesítve őt. Különlegessége, hogy a tűz nem éget, csak a hatás kedvéért lángok formájában bontakozik ki, némi hőt árasztva magából. Ez is elsősorban elterelésre, vagy hátráltatásra alkalmas, mert nem lehet tudni, hogy a bennrekedt személy mikor jön rá a képesség aljas trükkjére.
Mirā Imēji (Tükörkép) Ezzel a technikával képes a használó az adott technikáját, amit alkalmaz lemásolni, s azt kétszeres erővel a célpont felé küldeni. Fontos, hogy csak is támadó technikáknál lehet alkalmazni, elterelésre specializálódott támadásokat nem tud lemásolni.

HasználókSzerkesztés

MesterekSzerkesztés

Képzettség minimuma: 20 pont

Gyakorlott használókSzerkesztés

Képzettség minimuma: 11 pont

Képzett használókSzerkesztés

Képzettség minimuma: 6 pont

Vannak, akik közel vannak e szint eléréséhez, de még egyy lépéssel le vannak maradva.
Képzettség minimuma: 4 pont

NavigációSzerkesztés