FANDOM

Sayuki Daisuke
Dai avi szakállas
Adatok
Született 11.03.
Kor 267
Faj Shinigami
Nem Férfi
Magasság 186 cm
Súly 78 kg
Hajszín Sötétkék
Szemszín Változó
Bőrszín Fehér
Különleges ismertetőjegyek bal szeme alatt húzódó sebhely
bazsarózsa-mintás fekete haori a család címerével
feketére égett bal kar, ami ezüstös energiafonalakra bomló kesztyűben végződik
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Emberek Világa
Sayuki-ház
Foglalkozás shinigami
A Sayuki-ház legfiatalabb férfitagja
Korábbi foglalkozás egyetemi tanuló
Partner Sayuki Kaguya
Személyes információk
Rokonok Sayuki Kaguya (húg)
Zanpakutō
Shikai Kuro Kyouaku
Bankai még nem érte el

Sayuki Daisuke a kegyvesztett és több mint kétszáz éve önkéntes száműzetésbe vonult Sayuki-ház legfiatalabb férfi tagja, renegát shinigami, továbbá a Gotei 13 egy balul sikerült akciója óta Karakura Town hőse.

Átlagosnál valamivel magasabb, nem feltűnően izmos, de jó kondícióban lévő fiatal férfi. Sötétkék haja majdnem lapockájáig ér, és az utóbbi időben a karja regenerálásáért felelős ereklyéből felszabaduló hormonok hatására egy meglehetősen sűrű (és elég gondozatlan) szakállra is szert tett. Szemszíne aktuális lelkiállapotától függően az éjkék és a fekete között ingadozik. Az élők közt is viselt shinigami egyenruhája fölött családja címerével díszített, általában vörös-fekete mintás haorit hord. (Ezekből látszólag kimeríthetetlen készletekkel bír; különleges tulajdonságuk, hogy különösebb igazgatás nélkül is mindig kifogástalanul állnak rajta, és roppant drámaian lobognak a szélben.) Nagaszaki óta bal szeme alatt vékony, vízszintes heg húzódik; emellett nemrég egy meglehetősen kellemetlen modorú sárkánnyal való találkozása során a teljes bal karja és az oldala jó része súlyosan megégett. Az elszenesedett végtag helyreállításán egy különleges, higanyszerű anyagból készült kesztyűre emlékeztető ereklye dolgozik, mely nagyjából az alkarja harmadáig ér, ahol az egész kart és a sérült oldalát is behálózó ezüstös energiacsápokra bomlik.

Jellemét igen sok kettősség jellemzi. Mivel élete túlnyomó részét az Emberek Világában élte le, annak ellenére is viszonylag öregnek érzi magát, hogy halálisteni mércével nézve kifejezetten fiatalnak mondható. Egyszerre van meg benne a (főleg konzervatív neveltetéséből fakadó) rugalmatlan és hagyománytisztelő mentalitás, illetve az ifjonti forrófejűség és kísérletező kedv. Erős kötelességtudattal bír, de az élők szenvedése teljesen hidegen hagyja – a shinigamik a lelkek egyensúlyáért felelnek, semmi többért. A kórházas incidens óta valamivel nyitottabbá vált, több érdeklődést mutat az Emberek Világának kultúrája, szokásai és technológiája iránt, de ennek hátterében inkább az áll, hogy különbözni akar a Gotei 13 shinigamijaitól.

Családjához erősen kötődik, aminek oka részben apja korai elvesztése, részben az, hogy rajtuk kívül csak embereket ismer, akik előtt egyrészt sokat kellene titkolóznia (amit gyűlöl), másrészt hozzá képest igen hamar megöregszenek és meghalnak. A Seireiteit szolgáló shinigamikat korruptnak vagy ostobának tekinti, akik vagy tudatosan vesznek részt egy igazságtalan rendszer fenntartásában, vagy túl vakok ahhoz, hogy felismerjék annak romlottságát. A Hollow-kat minden eszközzel igyekszik elpusztítani, de erre csak munkája részeként tekint, érzelmileg semlegesen viszonyul hozzájuk.

Erős hagyománytisztelete ellenére kreatív, élvezetét leli a nem szokványos problémák megoldásában, ideértve az egyenlő ellenfelekkel szemben folytatott harcot is, különösen, ha a másik érdekes, általa addig még nem látott technikákat használ. Ennek ellenére a fölösleges kockázatot kerüli, erősebb ellenfelekkel csak akkor kezd ki, ha nagyon muszáj, és a küzdelem során igyekszik a győzelemhez vezető leggyorsabb és leghatékonyabb út megragadására, akkor is, ha ehhez tisztességtelen eszközöket kell használnia.

TörténetSzerkesztés

Korai évekSzerkesztés

Még csecsemő volt, mikor apját összeesküvés vádjával kivégezték, és a Sayuki család maradéka az Emberek Világába költözött; ennek megfelelően Soul Societyvel kapcsolatos saját emlékei nincsenek, minden, Seireiteivel és a Gotei 13-mal kapcsolatos ismerete nagyszülei és fogadott bátyja (meglehetősen elfogult) beszámolóiból származik. Apja elvesztése és az utazás az Emberek Világába még évekig kísértették rémálmaiban.

Kisgyermekkorától kezdve szigorú edzésterv szerint töltötte napjait; a zanjutsu, hakuda, hohō és kidō szorgalmas gyakorlása mellett nemigen volt ideje embergyerekekkel szocializálódni. Amikor épp nem edzett, nagyapja a család történetével vagy a shinigamik kultúrájával kapcsolatos meséit hallgatta. Már viszonylag fiatal korában kapott egy asauchit, ám lélekölője nevét csak évtizedekkel később ismerte meg, mikor egy balul sikerült őrjárat során mind őt, mind húgát kis híján megölte egy Hollow. A halálos fenyegetettség hatására annak ellenére is képessé vált shikai-a előhívására, hogy a zanpakutou belső világában zajló próbatételen elbukott, azonban az ezt követő évtizedekben a kardszellem minden olyan alkalommal megtagadta az együttműködést, amikor a küzdelem végkimenetele nem élet-halál kérdése volt.

Tevékenysége a huszadik századbanSzerkesztés

1917-ben egy Onmitsukidous tiszttel vívott párbaja során valamelyest sikerült bizonyítania lélekölője előtt, így megismerhette annak második képességét, ám kettejük kapcsolata továbbra is távolságtartó maradt.

A második világháború alatt családjával együtt igen aktívan részt vett az elhunytak lelkeinek Soul Societybe küldésében. Nagaszakinál kis híján elvesztette bal szemét egy gilliannel vívott harcban; az összecsapás emlékét egy kevesebb, mint két centiméterrel a szeme alatt húzódó forradás képében őrzi.

Az Élők Világában töltött évei alatt több egyetemet is kijárt, bár tanulmányaiban sosem tüntette ki magát. 1954-ben rite eredménnyel orvosi diplomát szerzett, 1982-ben pedig történészként végzett.

Tevékenysége a huszonegyedik században Szerkesztés

2011-ben megkezdte mechatronikai mérnöki tanulmányait. Csoporttársaival ritkán érintkezett, tanárai nem találták különösebben tehetségesnek, bár évismétlésre sohasem kényszerült.

2013-ban csatlakozott a Hollow-k tömeges eltűnését kivizsgáló shinigami-csoporthoz. A nyomozás során a Soul Societyből érkező csapat egy tagjának ballépése Karakura Town kórházának kigyulladásához, és veszedelmes szörnyetegek elszabadulásához vezetett. A veszélyeztetett betegek kimentéséért tett erőfeszítéseit a város önkormányzata egy kitüntetéssel honorálta. Az incidens tovább erősítette a Gotei 13 shinigamijaival kapcsolatos negatív nézeteit, míg érdemeinek nyilvános elismerése a halandók irányába mutatott érdeklődésének növekedéséhez vezetett.

Szintén ebben az évben került sor a magát Earlnek nevező sárkánnyal folytatott küzdelmére, melynek során sikerült súlyosan megsebesítenie, és ezzel elkergetnie a fenevadat, ám a harc során szerzett harmadfokú égési sérülései bal karja motoros és érző funkcióinak teljes elvesztéséhez vezettek. Az összecsapást feltehetőleg csak lélekölője közbeavatkozásának köszönhetően élte túl, aminek hatására megfogadta, hogy a jövőben nagyobb gondot fog fordítani megismerésére; ezt az ígéretet azonban nem tartotta be, ami még tovább terhelte kettejük amúgy is feszült viszonyát. Felépülése után depresszióval és poszttraumás stressz szindrómával diagnosztizálta magát, de ennek helyessége megkérdőjelezhető. Harci stílusát viszonylag hamar új állapotának megfelelően módosította, szinte teljesen mellőzve kardja használatát, inkább kidoukra és a pusztakezes harcban szerzett - meglehetősen csekély - jártasságára támaszkodva. Felépülése után néhány hónappal szert tett egy ismeretlen eredetű ereklyére, mely évek alatt képes lehet regenerálni az elroncsolódott szöveteket, és ennek bekövetkeztéig átveszi a sérült kar funkcióit. Ennek pszichológiai hatását egyelőre nehéz lenne felmérni.

KépességekSzerkesztés

Átlagon felüli lélekenergia: nemesként Daisuke a Gotei 13 rang nélküli tisztjeit valamelyest felülmúló, de nem kiemelkedő lélekenergiával rendelkezik. Reiatsuja színe fekete, érzésre sűrű, viszkózus folyadékra emlékeztető hatást kelt; nagybátyja szavait idézve „mint egy elkapart sebből előbuggyanó vér”.

Hakuda használó: harci kiképzésének részeként erre is figyelmet fordított, de sosem ért el benne kiemelkedő eredményeket.

Képzett Kidō használó: a démonmágia sokoldalúsága komoly vonzerőt jelent számára, így az idők során elsődleges harci stílusává ez nőtte ki magát; képzett kidou használóvá azonban csak karja elvesztése után vált. Előszeretettel tölti idejét új, egyedi technikák kiötlésével, ezek gyakorlatba ültetésére tett kísérletei azonban mindezidáig nem hoztak érdemi eredményt.

Zanjutsu használó: korábbi elsődleges harci stílusa, amit shikai képessége is támogat. Egy frissen végzett akadémistánál valamivel gyakorlottabb kardforgató, de az utóbbi időben elhanyagolta e képessége fejlesztését.

Shunpo használó: fejlett lélekenergia-irányítási képességei ellenére nem ért el különösebb eredményeket ezen a téren. Kifejezetten lassúnak ugyan nem mondható, de ellenfelei hajlamosak lehagyni, így kedvelt taktikájává vált a lábizmok átvágása a küzdelem elején.

ZanpakutōSzerkesztés

Kuro Kyouaku

Shikai alakja

Kuro Kyouaku (黒梟悪, "Fekete Rém”): lepecsételt alakjában fekete hüvelyben tárolt, fekete-vörös markolattal rendelkező katana.

  • Shikai: a „Tōboe shiro” („Üvölts”) parancsra a penge az aktuális fényviszonyoktól függetlenül elsötétedik, és egy jól megtermett farkas árnyéka jelenik meg Daisukéé mellett. Más változás nem történik, így a lélekenergia-felszabadulástól eltekintve árnyékos körülmények között elég nehéz megállapítani, aktív-e a shikai.
  • Kyouran (feltételezett név): a shikai aktiválásakor forgatóját gyilkos indulat önti el. Mivel a képesség megismerésekor Daisuke elbukott lélekölője próbáján, nem képes megfelelően uralni a technikát, mi több, annak nevét sem ismeri. Valódi formájában a technika analitikus, meditatív tudatállapotot idézne elő, amiben a használó csak az ellenfél teljes elpusztítására, illetve gyengepontjainak beazonosítására koncentrál; a tökéletlen verzió, amit használója jelenleg ismer, közel kontrollálhatatlan őrjöngést idéz elő gazdájában.
  • Konoshitayami: sötétségbe borít egy 10 méter sugarú gömbön belül mindent, ráadásul a gömb a harcoló felekkel együtt mozog. Különösen nagy lélekenergia-különbség esetén a területen tartózkodók hallása és reiatsu-érzékelése is elvész, továbbá egy óriási farkassal kapcsolatos hallucinációk is felléphetnek. A sötétségben Daisuke sem lát, viszont szaglása és reiatsu-érzékelése kiélesedik; utóbbi tényező miatt hajlamos a szinesztéziára, és az erősebb reiatsu-ingerekhez szagokat társítani a színek mellett/helyett.

Zanpakutō lelkeSzerkesztés

Kuro Kyouaku spirit

Dai élénk fantáziájának terméke

  • Neve: Kuro Kyouaku
  • Neme: nincs; Daisuke feltételezése szerint férfi.
  • Megjelenés: gazdája úgy gondolja, egy hatalmas farkas, amely a belső világaként szolgáló erdő szívében él, ahova már nem szűrődik el a holdfény. Ez tévedés, a kardlélek valójában a lombok alatt gomolygó, áthatolhatatlan sötétség.
  • Jellem: tükörképe mindannak, amit gazdája elnyom magában; ennek megfelelően gátlástalan pragmatizmus, fékezhetetlen vérszomj és a halandó popkultúra iránti mérhetetlen rajongás jellemzi.
Kuro kyouaku inner world

Kuro Kyouaku belső világa

  • Belső világ: egy örök éjszakába borult erdő, ami fölött gigászi, vérvörös Hold pöffeszkedik. Daisuke általában egy viszonylag nyitott, és ennek köszönhetően jól megvilágított tisztáson jelenik meg, ha átjut; a rengeteg többi, sötétségbe burkolózó területe ismeretlen számára.

Egyéb felszerelésSzerkesztés

A korábban említett kesztyű, mely sérült karját regenerálja. Az ereklye különleges képessége, hogy viselője némi energia befektetésével „megjelölhet” alacsonyabb tömegű tárgyakat, melyek ezek után telekinetikusan mozgathatóak lesznek, gyengébb kidoukat is lehet bennük tárolni, továbbá az Emberek Világának eszközei esetén azok képessé válnak természetfeletti lények megsebzésére. Emellett szintén némi lélekenergia árán átmenetileg ellenállóvá tehető különböző támadásokkal szemben, de ez meglehetősen fárasztó, így csak végső esetben érdemes használni.

IdézetekSzerkesztés

  • "Ne haragudjon, a 'tahó' nem tartozik az általam beszélt dialektusok közé." 
  • "A nevem Inigo Montoya. Megölted az apámat. Készülj a halálra." (bemutatkozás helyett)
  • "Csak annyit lát az egészből, hogy őrjárat közben beleköt egy anarcho-szindikalista retorikát köpködő elmebeteg. Kifogástalanul öltözött és őrjítően jóképű elmebeteg, de akkor is."
  • "Gondolod, hogy létezik olyan resurrección, ami a vászoncsíkká változás lenyűgöző hatalmát ruházza használójára? Ez a legostobább szupererő, amiről valaha hallottam."