FANDOM

Tokyo Media Center (TMC)
Tmc-logó
Kanji トーキョー ミーヂア セナー
Adatok
Főhadiszállás Emberek világa
Karakura Town
Popcorp, NTV
Vezető(k) Kimura Yuuto
Fontosabb tag(ok) Rii
Umi
Sky
Daemon Nagai
Justin Awesome
Kei Gross
Keiko Gross
Nagano Nobu
Egyéb tag(ok) Tanaka Naoto
Park Gun Woo
Magdalena Adlersflügel
Tenshitsu Kenzo
Kagari Zekka
Hwang Sun Hi
Seoung Yong Sook
Kitai Panjī
Ichinose Sakurako Rin
Hanabi Shiori
Komoki Daniel Hiroto
Hovatartozás Emberek világa
Karakura Town
Belváros, Médianegyed
Feladat Sztárok nevelése, hírek kezelése

A Tokyo Media Center (トーキョー ミーヂア セナー ) az Emberek világában, Tokióban, azon is belül Karakura Town belvárosában magasodó felhőkarcolók együttese.

Általános információkSzerkesztés

Viszonylag későn épült az első irodaház. Negyed példaképévé váló piros-kék színű, földszintes, meglehetősen szolíd épület 1937-ben épült fel. Makoto (誠) ügyvédi irodaként működött hosszú éveken keresztül. Anyagi nehézségek, valamint az alapító Makoto Ozora halálát követően zárták be. Családja megvált a viseltes házikótól. Eladták a telket, melyet nagy terveket szövögető bróker vett meg. Első körben, London mintájára tőzsde utcát szeretett volna kialakítani, ám törekvéseit módosította az eltérő igény, illetve egy leleményes fiatalember szava.
Kobayashi Hideki hathatós közben járására média irányába mozdult el a születőben lévő társulás profilja. Fáradtságos munkájuk eredményeként, 1977-ben megnyitotta kapuit a város legígéretesebb könyv- és manga kiadója. Rohamos méretben felfejlődő vállalattá nőtte ki magát. Rövidesen külön leányvállalatot alapított, ahol saját könyveiből film és tv-sorozat adaptációt készített el.
Sikere hamar meggyőzte befektetők tömkelegét érdemes hasonló területen kockázatot vállalni. Elkezdődött a közönséget megcélzó szórakoztató ipar felfejlesztése, mely a szüntelen, sőt állandóan duzzadó kereslet okán, óriási média negyed kialakulásához vezetett.
Jelenlegi állapotában megannyi ország és Ázsiaszerte ismert hírességeket, idol-okat foglalkoztató multinacionális cég, kiadó, produkciós vállalat székhelyét foglalja magába. Központjához tartozik a Popcorp (PMC) zenészeket foglalkoztató kiadó, Nippon Television Network Corporation (NTV) a legnagyobb színész és műsorvezető gárdával, valamint a Nakidori Communications International (NCI), mely a sztárokat képviselő világ legnagyobb sajtófelelőse.

Nippon Television Network CorporationSzerkesztés

Rövidített nevén NTV (日本テレビ放送網株式会社, Nihon Terebi Hōsōmō Kabushiki-gaisha). Kicsiny céget Matsutaro Shoriki alapította 1952-ben. Első tv-s vetítési joggal rendelkező kereskedelmi csatornaként van számon tartva. Első adásokat egy évvel később kezdték sugározni, majd 1960-tól áttértek a színes tv-t megcélzó közönségre.
Folyamatosan megújulnak és olvasztanak be kisebb cégeket. Erre bizonyíték, 1970-es évektől kezdődően Londonban és New York-ban is büszkélkedhet kirendeltséggel. Állandó frissítésekkel garantálják a gyors ütemű fejlődést. Kemény munkájuknak hála 2011-re elérték az ország legjobb csatornája címet, továbbá, hogy hozzájuk tartozó adón menjen az év sikerszériás dorama-ja. Műsoraik szintén érzékenyen reagálnak a nézői igényekre. Kínálatukban megtalálható az összes korosztályt foglalkoztató program. Érdeklődő láthat szórakoztató vetélkedőket, sportot, és sztárokat szerepeltető sorozatokat is. Kezükben tartják a leghíresebb műsorvezetőket, illetve velük állnak szerződésben az ország legtehetségesebb dorama színészei.
Jelenleg a vállalat Yomiuri Shimbun újság kiadó irányítása alatt áll. Japánban található stúdiói közül a Karakura városrészben található az egyik legnagyobb. Csatorna saját műsorainak jelentős hányada készül itt. Kisebb-nagyobb, folyamatosan változó díszletet igényelő műsorok miatt több, méretében eltérő, egykoron raktárként üzemelő stúdió lett kialakítva. Központi helyet tölt be az irodáktól hemzsegő felhőkarcoló.

TagokSzerkesztés

PopcorpSzerkesztés

Tmc-popcorn logó

PMC vállalat logója

Teljes nevén Popcorn Music Corporation (Poppu korupu kabushiki gaisha, ポップコーン ド株式会社). Céget 1931-ben alapították, azzal a céllal segítse az akkori legnagyobb publikációs cég munkáját. Hanganyagokat készített a megjelenő magazinok, újságok, heti lapok, illetve közönség legszélesebb körét mozgató manga-hoz. Kezdetben dalokat, rövid karakter bemutatkozásokat, ajánlásokat, mangaka-val készített interjúkat vágták össze. Feladatkörük az igények és technológia fejlődésével azonban egyre bonyolultabb lett. Számokat, sőt albumokat kértek tőlük, míg a hallgatóság tarthatatlan erőkkel ostromolta a céget, még több szereplőt szólaltassanak meg. Zenei tevékenységükbe egyre nagyobb mértékben keveredett a hivatásos seiyuu, vagyis szinkronszínészet világa. Ennek a nyomásnak eredményeként 1956-ban két részre vált.
Szétdarabolást követően a cégnek lett egy speciálisan anime szinkronizálással és karakter cd kiadással foglalkozó részlege, továbbá popkultúrában mind jobban bekapcsolódó lemezkiadó szelete, ahol egyre több pop hírességet igyekeztek kinevelni. Folyamat annyira sikeresnek bizonyult, lemezkiadó részleg 1987-ben véglegesen levált az anyavállalatról. Különálló cégként születtek újjá, ma ismeretes nevén.
Popcorp, vagy külföldi nevén PMC gyorsan megvetette lábát a zeneiparban. Gyors fejlődését, elsősorban széleskörű üzletpolitikájának köszönhette. Nem szűkítette be profilját egyetlen műfajra, mindig a színes, változatos felhozatalra törekedett, minél több embert nyerhessen meg magának. Többi céggel ellentétben szerették a kihívásokat. Minden merész ötletnek teret engedtek. Profiljukhoz ennél fogva születésük óta hozzá tartozik a különcök felkarolása, illetve keresése. Évről évre temérdek tehetségkutató műsort indítanak és buzdítják a fiatalságot keressék fel őket hanganyagaikkal. Már két éve uralják Karakura és Tokió lemezkiadó piacát. Vállalat csúcs felé törése rengeteg ország és Ázsia szerte ismert együttes, valamint énekes kinevelését, leszerződtetését vonta magával. Náluk találhatóak a legjobb szakemberek és leghíresebb, vagy épp legfurább együttesek.

Tmc-crushbomb

Crushbomb részleg logója

Repertoárjukban mind a mai napig mindenféle műfaj megtalálható. Erre bizonyíték részlegekben bővelkedő kínálatuk. Stílus alapján három nagyobb kiadót üzemeltetnek, melyek kifejezetten az adott stílus üdvöskéivel töltenek fel. Ennek megfelelően kezükben összpontosul egy pop együtteseket és énekeseket mozgósító részleg. Nem kétséges ez a legprofitálóbb terület, mely a Popcorp egyenesági, azaz anyavállalati területét jelenti és Orion névre hallgat. További két terület a külsős, azaz más cégekkel szerződésben álló énekeseket foglalja magába (Black swan), illetve a rock és egyéb hangszerekkel tevékenykedő együtteseket felkaroló Crushbomb részleg.

TagokSzerkesztés