FANDOM

Amatsuji Youko zanpakutoujának szelleme.

  • Tsukuyomi02 (2)

    Tsukuyomi (állat formája)

    Neve: Tsukuyomi (Holdisten)
  • Kaszt: Zanpakutou szellem
  • Nem: Férfi(ak)
  • Kialakulásuk: Youko zanpakutou szelleme(i) eleinte, mikor még gyermek volt, egy ló alakjában mutatkoztak meg. Főleg szimbolikus jelentései miatt, mely magában hordozta a nyers erőt, hatalmat, a magányos ember társát (a lovakat különböző ősi hiedelmekben is az ember hű társának tekintették).
    Emberi formát csak az első zanpakutou képesség megtanulásakor öltött alakot előtte, akkor még egy személyként (Tsuki). Mindig is gondoskodó, támogató lélek volt, megmérettetés elé csak akkor állította, amikor újabb képességeket tanított forgatójának. Egyébként kapcsolatuk mindig is pozitív volt, nem voltak nézeteltéréseik, mindenben meg tudtak egyezni. Tsukuyomi kifejezetten támogatta Youko minden döntését. Persze hullámvölgyek mindenhol előfordulnak, első komolyabb vitájuk 200 évvel ezelőtt történt, ahol is Tsukuyomi ellenezte Youko döntéseit, minek végén nem tudtak egyességet kötni és nem szóltak hosszú, hosszú ideig egymáshoz.
    Nézeteltérésük után romlott a kapcsolatuk és összhangjuk. Youko lélekölőkardjának szellemének Belső Világ bomlásnak indult, mindezek ellenére sem szólította meg Tsukuyomit Youko, csak a családját érő váratlan rajtaütésen. Ekkor azonban már óriási volt az űr közöttük, így nem tudtak megfelelően együttműködni, és zanpakutou képességeit sem tudta megfelelően bevetni. Ezt követte Youko lelki traumái is, melyek kihatással voltak a zanpakutoura, további pusztító tényezőként nehezedve rá a lélekölőkard világjára, mígnem a régi fények teljesen kivesztek belőle.
    200 évig egyetlen szót sem szóltak egymáshoz, emiatt a hallgatás után oszlott meg Tsukuyomi tudata mostanra két személyiségre. Így kezdve az alapoktól a régi kapcsolat kialakítását a halálistenével. Youkonak cseppet sincs egyszerű dolga a két énnel, melyek tűz és víz egymásnak.
    S bár Yoru-nak keresztelt szellem visszaadta a látását, a kapcsolatuk így sem rózsás. Nagy elvárásai vannak ahhoz, hogy ismét régi fényében láthassa tündökölni lélekölőkardjának világát.
  • Kinézet & Jellem: Tsukuyomi tudata a két penge miatt ezzel megegyező alakban öltött alakot a 200 évnyi némaságot követően. Mindketten más-más személyiséget és küllemet öltöttek magukra. Youko a könnyebbség kedvéért mindegyiket különböző néven szólítja, de a külvilágnak ezt nem osztja meg, mindig egységesen szól róluk, ekkor használja a „Tsukuyomi” jelzőt rájuk.
    • Tsukuyomi Yoru

      Tsukuyomi - Yoru

      Yoru:
      Ő a katanának a lelke. Magas, szálkás testalkatú férfi alakját öltötte magára, markáns arcát kisebb borosta fedi. Hosszú fehér haját bontva, rendezetlenül viseli. Frufruja egyeletlen, legtöbbször a tincsei össze-vissza, macska vágású szemei előtt lógnak, melyek izzó sárga fényben ragyognak. Ruházata fekete színű, a felső rész V alakban nyitott, alatta mellkasát kötés fedi, akárcsak két alkarját is. A felső ujjatlan ruházata derekánál egy obival van rögzítve, maga az anyag pedig egybe részes ruhaként omlik le egészen a bokájáig. Alatta testhez álló nadrágot visel.
      Személyiségileg egy lázadó alkat, hirtelen haragú, türelmetlen. Roppant nehéz számára kimutatni gyöngéd érzelmeket, eme oldalát pedig vehemens vérmérséklete mögé zárja. Le se tagadhatná, hogy ő a fő penge megtestesülése, nyelve akár a kard éle. Örök kritikus, és igen nagyok az elvárásai a shinigamijához. S bár eltaszítja magától a gyöngéd érzelmeket, mélyen belül nagyon is gondoskodó, főleg ha a forgatójáról van szó, melyet mi sem mutatja jobban, mint az, hogy ő kölcsönzi halálistenének a látás képességét.
  • Tsukuyomi Miru

    Tsukuyomi - Miru

    Miru:
    Ő a rövidkard lelke. Külsőleg egy gyermek alakját öltötte magára. Alacsony, alig éri el az egy métert a magasságával. Arcát csontból álló maszk takarja, melynek bal fülére csengettyű van kötve. Rövid kék haja szinte rikít a maszk mögött. Ruházata egy egyszerű barna kimonó, melynek ujjai csuklójáig leér, míg maga a felső ruházat – akárcsak Yoru viseleténél – hosszú, térdhajlatáig nyúlik. Mellkasánál rendezettebb az anyag, mint idősebb társánál, derekánál szintén obi fogja le a ruházatot, a könnyebb mozgás érdekében. Alsó viseletként nadrágot hord, mely testéhez simul.
    Ahogy külseje is hirdeti, lelkileg nem több mint egy egyszerű gyermek. Kedves, szeleburdi és kíváncsi. Próbál minél többet megérteni a világból, a halálistenek tetteiről. Voltaképpen ártatlanságával kompenzálja az erős és magabiztos személyiséget. Nagyon kötődik Yoruhoz, lévén egyazon penge két része, örök vágya olyanná válni, mint ő, habár az idősebbik kivetülés gyakran elnyomja vehemensségével.
    • Tsukuyomi Tsuki

      Tsukuyomi - Tsuki

      Tsuki:
      Youko egykori zanpakutou szelleme, amely a 200 év alatt „elveszett”. Az ő tudata hasadt szét Yorura és Mirura. Ez tükrözi Youko és Tsukuyomi közötti távolságot, amelyet ki kell küszöbölniük.
      Tsuki sokban hasonlít a két személyiségre, melyé szétbomlott. Majdhogynem olyan magas, mint Yoru, bár alkatilag nem olyan edzett, legalábbis ruházata miatt nem látni. Arca előtt szarvakkal ellátott, néhol repedezett maszk van, melynek mintázata sokban hasonlít Miru álarcára. Ebből fehérszínű szőrös anyag omlik hátára. Haja rövid, kék színű, mely a maszk miatt nem látszik.
      Alsó ruházata felül egy kék színű garbós, hosszú ujjú anyag, amely alkarjánál fehér szalaggal van lekötve. Kezein ujjatlan kesztyű pihen. Alul testhez álló nadrágot visel, lábán fekete cipővel, mely felett az alsó ruházat anyagát, akárcsak alkarjain fehér fáslival van lekötve. A felső ruházata egy bokáig érő fekete, ujjatlan kabátszerű anyag. Szélei fehér prémből állnak, mellkasánál V alakban nyitott, a könnyed mozgás céljából ez a derekánál obival van lekötve. Hátán pedig a fegyver „alakját” hordja.
      Azonban nem csak külsőleg, hanem viselkedésileg is sokban hasonlít Yorura és Mirura. A kettő egybegyúrásaként kapja meg eredetileg a személyiséget. Alapvetőleg szótlan, s érzelmeit nehezen fejezi ki a külvilág számára, könnyen zavarba hozható, rendkívül gondoskodó és mindennél előbbre helyezi shinigamija jólétét. Döntéseit nagy beccsben tartja, a szóváltásoko rendkívül ritka volt közöttük. 
  • Nevek: Tsukuyomi lelkeinek megszólításai a Holdisten japán nevének kanjijaiból lett lekövetkeztetve, melyek jelentései az alábbiak:
  1. 月 – Tsuki (jelentése: Hold)
  2. 夜 – Yoru (jelentése: éjszaka)
  3. 見 – Miru (jelentése: látás, nézés)