FANDOM

Ueno Mitsuyuki
Avi
Kanji kanji
Adatok
Született 1516. december 21.
Kor 499
Faj Shinigami
Nem Férfi
Magasság 185 cm
Súly 83 kg
Hajszín ébenfekete
Szemszín élénk lila
Bőrszín porcelán fehér
Vércsoport B-
Különleges ismertetőjegyek mindig ilyen arc: :/
Politikai hovatartozás
Hovatartozás Gotei 13
Foglalkozás 1. osztag tisztje

Tsukimisou shineitai tagja

Korábbi foglalkozás Tsukimisou benkan
Partner Amatsuji Youko

Amatsuji Akira
Mizushima Shuuichi
Fujimoto Masayoshi
Ebisawa Kyousuke
Hino Kagura

Korábbi partner(ek) Amatsuji Shuuji
Személyes információk
Zanpakutō
Shikai Kemmonkakuchi

Ueno Mitsuyuki (ide kanjit kell írni, nyugatiasan Mitsuyuki Ueno) a Mizushima-ház testőrségének a Tsukimisou shineitainak a teikan rangú tagja, és az 1. osztag tisztje.

MegjelenéseSzerkesztés

Reishin.Hong.full.1016848
Hosszú, fenékig érő ébenfekete hajkoronát visel, mindig pedánsan, kócmentesre fésülve, s különböző módokon összefogva, esetleg a füle mögé tűrve, hogy ne zavarja a tevékenységeiben. Mivel ideje nagy részét adminisztrációval, ellenőrzéssel és tárgyalással tölti, viselete díszes, drága k

elméből készült, vörös pazar anyaggal van szegve, s kissé eltér a megszokottól. Bevetésekre ritkán jár, olyankor hagyományos egyenruháját viseli. Élénk lila szemei szinte világítanak szemgödrében. Tekintete mindig számon kérő, figyelmes, veszélyes. Mélyén pedig egy cseppnyi szomorúság húzódik meg, melyet minden erejével titkolni próbál. Éppen ezért arckifejezése leginkább marcona, vagy rideg. Könnyedén bújik "maszkja" mögé, ha igazi érzéseinek kimutatása nem segíti az előrejutásban. Magas, 185 centiméter. Mindig emelt fővel jár, tartása kifogástalan. Könnyűkötésű, nem kifejezetten izmos, de a fizikuma megfelelő harcoláshoz is. Kissé feminin nyúlánksága és nemesi kiállása miatt rendkívül megkapó férfinek mondható.

JellemeSzerkesztés

Modora kifogástalan. Mindig tudja, mit mondjon, hogyan mondja. Szabatosan fogalmaz, sosem habog vagy bizonytalankodik. Csak akkor beszél, ha megfelelőnek találja a személyeket vagy a szituációt. Remekül hallgat meg másokat, s ha úgy érzi szükséges, tanácsokkal is ellátja azt, aki rá szorul. Sosem kompromittálná magát egy átgondolatlan mondattal, így beszélgetései közben többször áll be rövid csend, míg mérlegeli, melyik a helyes megközelítés vagy hozzászólás. Rideg kimértsége többeket is elijeszthet. Megnyilvánulásai gyakran hangozhatnak fennhéjázónak vag

y felsőbbrendűnek, s néha nem is titkolt szándéka beszélgető partnerét ostoba fafejűnek degradálni, amennyiben úgy érzi, hogy az illetőre illik ez a leírás. Ugyan nehéz személyiség, és dicséretei is sokszor tűnnek ridegnek, vagy egyenesen kritikának, a beosztottjaival mindig figyelmes. Mindenkit, aki valaha alatta szolgált, ismer. Nem csak a nevét és rangját, de ha lehetséges, akkor még a történetét, a személyiségét, és a képességeit is. Az információ birtokában lévő ember a leghatalmasabb. Éppen ezért törekszik minél olvasottabb és műveltebb lenni. Szerinte önmagában a rang nem tesz senkit, a személy a lényeg. Így könnyedén előfordulhat, hogy egy egyszerű tisztet többre tart, mint egy kapitányt, vagy akár egy nemest.

TörténeteSzerkesztés

Milyen különös belegondolni, hogy majdnem ötszáz évesen mennyi mindenen esett át az ember. Ahogy ez az évforduló közeledik, az ember minduntalan azon kapja magát, hogy nosztalgikus gondolatai támadnak. Úgy érzi, itt az ideje kedvenc könyveit újraolvasni, régi ismerősökkel újra kapcsolatba lépni, magasztos gondolatait papírra vetni. Ebből az alkalomból kifolyólag sokan fogadalmakat tesznek, életmódot próbálnak változtatni, esetleg megfogadják, hogy vidámabbak lesznek a hétköznapok során. Micsoda ostobaság. Mintha az az egy év a 499 és az 500 között olyan sokat számítana. Mintha megváltozhatnának egyik pillanatról a másikra csupán azért, mert egy nevezetes számhoz értek. Ez mind-mind az emberi naivitás netovábbja. Amúgy is, ki tartja számon a születésnapját, mintha az nagy teljesítmény lenne. Az idő akkor is telne, ha a sok öntelt egocentrikus ember nem élne. S én mégis itt ülök, a memoáromat bámulva, s azon gondolkodva olvassak-e bele. Milyen ostobaság. Az első bejegyzésem, milyen régi. Fiatal voltam és ostoba, de apá... mesterem ragaszkodott hozzá, hogy naplót vezessek. Az emlékezet sok mindent megváltoztat, ezért fontos, hogy az életem fő eseményei dokumentálva legyenek. Badarság. Minden alkalommal, mikor valaki elmesél egy történetet másképpen teszi azt, eltérhetnek a kis részletek, de akár a fő események is. Ez nem hazugság, ez az emberi tudat, így működik. Miből gondolja, hogy amit oly’ régen ideírtam, nem egy változata volt a valóságnak, melyet tudatom formált át kedve szerint?

1522 Első BejegyzésSzerkesztés

Mester kérésére kaptam kézbe ezt a füzetet és ecsetet. Sosem tudtam jól írni, de mióta elkezdett tanítani, már bonyolultabb kanjikat is képes vagyok megérteni. Habár az írásképemet még mindig kritizálja. Csupán egy éve vagyok itt. Egy éve vett magához, a Soga incidens után. Azok a félkegyelműek mindig is örömüket lelték gyerekek terrorizálásában. Örülök, hogy már nem élnek. Itt rendesen kapok enni és nem kell senkinek sem konyö könyörögnöm. Gyűlölöm őket! Örülök, hogy meghaltak.

Rövid. Helytelenül tördelt. Hibás. Erre nem mentség, hogy csupán fél éve tanultam. Micsoda fortyogó gyűlölet. Ráadásul a szöveg nem is informatív, holott a feladat lényege a dokumentálás volt. Éretlen kisgyerek voltam. Nem értettem egészen, mi történik körülöttem.

1522 Második bejegyzésSzerkesztés

A mester elégedetlen volt a szöveggel. Azt mondta nem tartalmas, helytelen és ostoba. "Ne pazarold a papírt fiú!"Bah micsoda alak! Mindig nagy szavakat használ! Akkor is mikor megtámadtam, a Soga klán nevében. Rászedtek a mocskok. Azt mondták, csak valami gazdag fickó, akit ha megölök és ellopom a pénzét, akkor bevesznek, teljes jogú taggá. Nem sikerült.

Szó szerint emlékszem, mit mondott akkor Shuuji-mester. - Majdnem megleptél. Tudod hol hibáztál, fiú? Energiádat és tehetségedet az ilyenekre pazarold, ezekre az élősködőkre. Az ember olyanná válik, mint az, akivel az idejét tölti. Olyanná akarsz lenni, mint a Soga klán? A tagjai mától kezdve halott emberek. Mit választasz hát fiú? - Az életet választottam, ahogy bármely más gyerek is tette volna. Nem gondolva a sorsra, mely rám vár. Tán jobb lett volna a Soga klánban maradni és aznap meghalni? Erre már sosem kapok választ. Utálom a "mi lett volna, ha" kérdéseket. Értelmetlenek, feleslegesek, senki sem tudja. Az olyan emberek vesznek el a lehetőségekben , akik túl tehetetlenek, hogy megragadják őket, és hagyják, hogy egy rossz döntés határozza meg egész lényüket. Már nem számít. Nem számít semmi. Sem a Soga klán, sem hajdani mesterem. Halott. Nem érdemes felemlegetni.

1523 Hatvankettedik BejegyzésSzerkesztés

Mostanában ritkábban írok. A kiképzés minden időmet felemészti. Shuuji-mester szerint nagy dolgokra vagyok hivatott, remek dolgok állnak még előttem. Hahaue is támogat. A kedves mosolya minden nap felvidít, mikor már levegőt is alig kapok, ő tartja bennem az erőt.

Izayoi-san. Akkoriban anyámnak hívtam, holott nem vagyok a fia. Nem vagyok az Amatsuji család tagja. Csupán egy idegen jövevény voltam, akin megkegyelmeztek. Szerepem azóta jelentéktelenné vált. Mondhatni felesleges lettem. Nagy dolgokra. Milyen naiv voltam. Szinte elszégyellem magam, ahogy visszaemlékezek. Azt gondoltam hogy, egy hősi történet főhőse vagyok. Hogy személyem számít, tehetek a világért. Formálhatom. Meg kellett tanulnom, hogy ez nem így van. "Egy fecske nem csinál nyarat." Akármilyen elcsépelt a mondás, örök igazság. Legalább ekkorra már tudtam írni. Ez is valami.

1629 Ötvenedik BejegyzésSzerkesztés

Újhold Próba. Shuuji-mester azt mondta, fontos próbatétel. Egy küldetést fogok kapni, mellyel bizonyíthatom rátermettségemet, erőmet és képességeimet. Ha ezt teljesítem, teljes jogú testőr leszek, sőt, talán még több is annál. Hahaue mégis ideges valami miatt. Amióta elmondtam neki, feszült. Kerül engem. Feldühítettem talán?

Mit reméltem? Nevetnem kell csak a gondolaton is, hogy valaha arra vágytam, hogy megkaphassam az Amatsuji nevet. Most már akkor sem fogadnám el, ha könyörögnének érte. Nincs szükségem kegyelemkenyérre. Azok az idők már lejártak.

1630 Ötvenhatodik BejegyzésSzerkesztés

Végre megismertem küldetésem célját. Egy Mizushima védelme lesz a feladatom. Amolyan vizsga. Nem lehet nehéz. Shuuji-mester hisz a képességeimben, így én sem kételkedek.

Akkor még nem tudtad mi vár rád fiú, igaz? Már túlléptem a százat és mégis milyen gyerek voltam.

1630 Ötvenhetedik Bejegyzés Szerkesztés

Hogy tehette?! Hogy űzhettek belőlem így gúnyt?! Csak nevetségessé tettek mindenki előtt! Szégyen! Azt hittem, igazi feladatot kapok. Az egész meg volt rendezve! Nem érdekel, hogy a mester azt mondta, átmentem a próbán! Megalázó! Nem tehetnek velem ilyet.

Igen erre az oldalra már számítottam. Emlékszem, mikor írtam. Az Újhold Próbája. Titkos Amatsuji beavatás. Egy rád bízott személyt elrabolnak, és neked meg kell mentened. Legalábbis ezt mondják. Az igazi próbatétel az, amikor felfeded ki a fogva tartó. Egy neked fontos személy. A próba célja, hogy a testőr megmutassa, a démoni elszántság mellett emberség is maradt benne. Izayoit tették meg végső akadályként. Bárki mást könnyedén legyőztem volna, de rá... Nem tudtam kardot emelni. Eldobtam a fegyvert és megadtam magam. Utóbb kiderült, ez volt a helyes döntés. Megrémít a gondolat, hogy akárki más lett volna ott, megöltem volna, s elbuktam volna az emberség próbáját. Komoly lecke volt, melyet megtanultam. A vezérnek emberei az igazi ereje. Csak annyira erős, mint leggyengébb beosztottja. Azóta mindenkit megismerek, megjegyzek minden részletet. Akkor még nem értettem. Az indulataim hevében nem tudtam felfogni az igazi célt. De látod mester, még én is képes vagyok a fejlődésre.

1635 Harmadik BejegyzésSzerkesztés

Hahaue, bárcsak a gyermek halt volna meg.

1652 Tízedik BejegyzésSzerkesztés

Youko elbukta a próbát.

Milyen rövid kis bejegyzés. Nem tudtam, mit érezzek ezzel kapcsolatban. Sosem kedveltem őt. Fogadott gyerekként, úgy éreztem, sosem lehetek olyan, mint ő. Annak ellenére, hogy ap...a Mester mindig engem részesített előnyben. Valahogy úgy éreztem, amíg ő itt van, addig én nem vagyok. Ő valami, ami én sosem lehetek. Youko nem értette meg a próbát. Annak ellenére, hogy helyesen cselekedett és nem bántotta...a kisöccsét. Nem értette meg a próba lényegét, így elbukott. Szívem mélyen elégedettséget éreztem. Elégedett voltam, hogy alázatom győzött az ő dacossága felett. Elégtételnek éreztem.

1680 Negyvenedik BejegyzésSzerkesztés

Akira a leghaszontalanabb alak, akit valaha ismertem. Nem halad a kiképzésével, nem hallgat rám, mikor én próbálom tanítani. Nem törődik a vezetővé válással. Hát nem érti, milyen kivételes helyzetben van!?

Nem hogy az én, de még az idősek tanácsait sem követte. Shinri-san sokszor próbálta meggyőzni, hogy a kiképzés fontos. De nem hallgatott rá. Máig bosszant az akkori hozzáállása. Csalódást okozott az apjának. Az édesanyja áldozatát pedig semmibe vette ezzel.

1710 Harminckilencedik BejegyzésSzerkesztés

Chichiue

Meghalt. Váratlanul, a Mizushima családfőt védelmezve. Végakarat, búcsú nélkül. A sorsom aznap pecsételődött meg. A nevem…örökre ez marad. Ueno.

1815 Első BejegyzésSzerkesztés

Nevek végtelen listája. Bajtársak listája. Az a nap. Az év egyetlen bejegyzése. A legsötétebb nap az Amatsujik történelmében. Sokakat elvesztettünk. Ebben az évben vettem át a testőrség vezetését. Többen helytelenítették azt gondolván, hogy csak mások fájdalmán át juthattam el ide. Volt, aki úgy vélte, talán még részem is volt ebben. Szörnyű gyanúsítgatások, de egy ilyen tragédia után nem okolok senkit. "Ez a vezérség terhe: döntést hozni, amikor nincs jó döntés." Shuuji-mester szavai voltak ezek. Sokszor hallottam, de csak akkor értettem meg az igazi jelentését. A naplóm itt véget ér. Főtestőrként a munkáim mellett már nem vezettem a könyvecskét. Üres lapok következnek a füzetben. Megtöltésre váró lapok. Újra tudom kezdeni? Újra tudom kezdeni a könyv írását? Oly sok idő telt el, mióta írtam bele.

Újra tudom kezdeni az életemet egyszerű tisztként?

KépességeiSzerkesztés

  • Zanjutsu
  • Hakuda
  • Shunpo
  • Kidou
  • Zanpakutou

ZanpakutouSzerkesztés

- Név: Kemmonkakuchi (Öt érzékszerven keresztüli érzékelés) - Típusa: kidou - Kinézete: A kard egy egyszerű katana formáját veszi fel. Fogantyúja függőlegesen két színre van osztva. Fehérre és feketére. Egyszerű, nem díszes, inkább spártai.

Uenojujj50

ShikaiSzerkesztés

  • Parancsa: Kore o hagase! (Foszd meg tőle!)
  • Kinézete: A kard kettéválik és két Han dinasztia korabeli kard formáját veszi fel. A bal kézbe került kard fekete markolattal rendelkezik a jobban levő pedig fehérrel. Mindkét kard keresztvasa díszes.
  • Képességei:
  • 1. A jobb kézben levő kard, az ellenfél testével való érintkezéskor megduplázza egy adott érzékszerv élességét. Ezt akárhányszor meg lehet ismételni. Eleinte akár segítheti is az ellenfelet hatékonyabban harcolni, hiszen képességeit javítja, ám egy bizonyos pontot átlépve, a túlzott érzékenység inkább hátráltató. A szívverését robbanásnak hallhatja, vagy a legapróbb érintést is szúrásnak.
  • 2. A bal kézben levő, fekete kard ellentétes hatást vált ki. Érintkezés hatására tompít egy adott érzékszervet (felez).

Ueno a shikai aktiválásakor el kell döntse, melyik érzékszervet foglya befolyásolni és ahhoz mérten alakítania a parancsszavát:

Kare no shikaku kara o hagase! (foszd meg a látástól) Kare no chouon kara o hagase! (foszd meg a hallástól) Kare no kyuukaku kara o hagase (foszd meg a szaglástól) Kare no mikaku kara o hagase (foszd meg az ízleléstől) Kare no kibun kara o hagase (foszd meg az érzéstől)

Hogy melyik érzékszervre hat, attól függ, hogy Ueno milyen vezényszót ad ki előtte, úgy mint: Láss, érezz, ízlelj, hallj, szagolj / vakíts, süketíts.... stb Zanpakutou pontoktól nő a hatóidő: 1-nél 5perc, utána 10ig minden pluszpontnál egy percet nő, 10 ponttól felet. Ha az időlimit alatt Ueno nem visz be találatot, akkor a hatás egy "lépcsőfokot" visszalép. Ha az ellenfél magasabb reiatsuval rendelkezik, akkor 3000 lélekenergia pontonként, amivel meghaladja Ueno reiatsuját, 1 perccel csökken a hatóidő.

Kemu

Kemmonkakuchi

Zanpakutou lélekSzerkesztés

Kemmonkakuchi egy rendkívül különös lélekölő. Ránézésre egy vékony férfi, elegáns hanfuba öltöztetve. Hosszú, fekete hajjal és egy maszkkal az arcán. Ám ha közelebbről megvizsgálják, felfedi igazi valóját. Maszkja mögött nincs semmi, sem szemek, sem orr, sem száj, még fül sem. Haja is csupán a színjáték része, paróka. Képtelen érezni, beszélni, egyik érzékszerve sincs jelen. A kommunikáció egyetlen módja a telepátia, mellyel Kemmonkakuchi igen ritkán él. Egyetlen alkalom, mikor Uenohoz szól, a bemutatkozáskor és a shikai parancsának felfedésekor történt. Hangja olyan volt, mint a legridegebb éjjel, egy jelenlét, mely az ember tarkóján át hatol be az elméjébe. Fagyos téli éjjel.

Zanpakutou belső világaSzerkesztés

KapcsolataiSzerkesztés