FANDOM

Ueshima Kohaku
Kohaku
Kanji 上島 琥珀
Adatok
Született 02. 02.
Kor ~700 év
Faj Shinigami
Nem
Magasság 176 cm
Súly 72 kg
Hajszín sötétbarna, ősz
Szemszín barna
Bőrszín sárga
Vércsoport B
Különleges ismertetőjegyek ráncos bőr
beesett arc
jellegzetes konty
gyilkos tekintet
sodrófa
Politikai hovatartozás
Gotei 13
Korábbi hovatartozás Emberek világa
Foglalkozás shinigami
szakácsnéni
rabszolgahajcsár
Korábbi foglalkozás pincérlány
A Shinigami Nőegylet Elnöke
Előző osztag(ok) 4 4. osztag
Partner Akiyama Akane
Oshiro Ito Mamoru
Korábbi partner(ek) Retsu Unohana
Isane Kotetsu
Személyes információk
Családi állapot özvegy
Rokonok Ueshima Ebisu (férje, eltávozott)
Ueshima Takeo (fia, 11. osztag)
Ueshima Asuka (lánya, Akadémiai tanuló)
Zanpakutō
Shikai Shinobu

Ueshima Kohaku (上島 琥珀, nyugatiasan Kohaku Ueshima) egyértelműen az Univerzum legjobb szakácsa, a Shinigami Nőegylet alapítója, a Mizushima-ház tagja, és az 5. osztag 5. tisztje.

Látszólag 60-as éveiben járó, vézna asszony, ősz haját néha sötétbarnára festi, gyakran kontyba fogja azt. Shinigami egyenruháját gyakran felváltja a tradicionális, japán öltözék, valamint kedvenc kis köténye, melyet főzései alkalmával visel. Beesett arcának vonásai közé ráncok vegyülnek, tekintete s stílusa ellentmondást nem tűrő.
Ami a szívén, a száján; szókimondósága és brutális őszintesége határozottságával párosul. Emiatt könnyedén megbánt másokat szándékán kívül is. Kifejezetten barátkozó típus, s nagyon ragaszkodik azokhoz, akiket megkedvel, gyakran saját gyermekeiként tekint rájuk. Nem kivétel ez alól kapitánya sem. Határozott nézete van a világról, s kicsit agresszív jellem, amennyiben valaki nem ért egyet vele, gyakran meg se hallgatja a másik véleményét. Büszke főzőtudományára, s elvárja, hogy dicsérjék meg főztjét. Amennyiben valakiben egyszer csalódott, az örökre elvesztette bizalmát, s képes túlzásba vinni unszimpátiájának kimutatását irányába.
Szigorú ugyan, ám érti a viccet, van humorérzéke, és káromkodni is szokott elvétve. Félelmet keltő alak, akinem szavával senki sem képes szembe szállni. Ueda Tomokoval és Akiyama Akanéval együtt ők alkotják a Halálos Triumvirátust. Az 5. osztag jelenlegi és volt tagjaira (különös tekintettel Ninomiya Mitsuko kapitányra) gyakorlatilag családjaként tekint, s az önjelölt anyuka szerepét tölti be. Még kapitányát, Akanét is saját lányának nevezi. Minden szigor ellenére nincs benne feltétlenül rossz szándék (kivéve, ha a Shinigami Férfiegyletről vagy az 5. osztag titkos kis pincéjéről van szó), s csak a legjobbat akarja mindenkinek, amíg az nem ütközik az ő elképzeléseivel.
Kedveli a 9. osztag tisztjét, Shiranui Harukit. Nem feltétlenül az irányába tanúsított tisztelete miatt van jó véleménnyel róla, bár kétségtelen, ez is merőben hozzájárult ahhoz, hogy Kohaku úgy kezelje őt, ahogy.
Viszonya fiával egy kívülálló számára mókásan groteszk lenne, de náluk természetes, ha az állandó szivatásokkal mutatják ki egymás iránt szeretetüket. Takeo (és Asuka) az egyetlenek, akik meg tudják állapítani, ha elrontotta a főztjét - ami így is nagyon ínycsiklandozó természetesen - , valamint talán az egyetlenek, akik valóban annak látják Kohakut, aki. Családi közjátékaik már-már egy vígjátéksorozatba illenek. Természetesen nincs olyan dolog, amit ne tenne meg gyermekeiért, ha az a javukat szolgálná.

TörténeteSzerkesztés

Emberi életéről kevés adat ismert. Vidéki parasztlány volt egyszerű élettel. Már kisgyermekként is hétköznapi volt számára a mindennapi munka és a kisegítés a konyhában. Főztje azonban nem volt elég ahhoz, hogy férjhez mehessen, hisz modorát kevesen voltak képesek elviselni, makacsságáról nem is beszélve.
A halál mégis elragadta; napokig tartó szenvedés után vitte el a láz, lélekként viszont nem bolyongott sokáig, s hamarosan Rukongai szegényes körzetei közt találta magát. Az eset különösebben nem viselte meg, s hamar talpra állt, egy fogadóban pedig munkát is szerzett, hogy - akkoriban pincérlányként - keresse a betevőjét. A fogadóban shinigamik és egyszerű lelkek is megfordultak, s gyakori eset volt, hogy az ő jelenlétének volt köszönhető, hogy a vendégek közötti viszályok nem fajultak tovább. Nem különösebben érdekelte a két csoport közötti nézeteltérés, viszont nem hagyhatta, hogy feldúlják munkahelyét.
Az egyik vendége vette észre Kohaku potenciálját a halálistenné váláshoz; minden megvolt benne, amire egy shinigaminak szüksége lehet. A megfelelő lélekenergiájáról éhsége valamint ereje adott tanúbizonyságot, hiszen kevesen vannak, akik egy egyszerű taslival képesek lennének a helyére parancsolni egy elszabadult 11. osztagost. Bár Kohaku meggyőzése, hogy jelentkezzen az Akadémiára hónapokig tartott, végül engedett a meggyőzőerőnek és beiratkozott.

Kohaku fiatal

A fiatal Kohaku férjével és annak testvérével.

Az Akadémián inkább a kidouk használatában jeleskedett. Úgy vélte, a férfiak dolga a katanákkal való hadonászás, s évekbe telt, mire meghozta az elhatározást, hogy végre rendesen megtanulja használni a kardot is. A végeredmény meglett, hiszen nincs olyan lény a világegyetemben, aki képes lenne olyan erőset és olyan pontosan csapni a sodrófájával bárki tarkójára, mint Kohaku.

Akadémistaként nem igen láttak hollowkat közelről, csupán vizsgájukra szereztek be Kohakunak és csoportjának egy nagyra nőtt példányt. Ugyan egy tapasztaltabb shinigami végig felügyelte őket, a lidérc így is több sérülést okozott a csoportnak, mint amire számítottak. A tanulás mégis kifizetődő volt, hiszen Kohaku képes volt életében először shikai-ját alkalmazni, miután először hallotta meg zanpakuto lelkeinek kacarászását.
Mivel kardja gyógyító képességgel is rendelkezik, a 4. osztagba nyert felvételt. A legtöbb osztagbelivel ellentétben viszont képes volt a sarkára állni; így esett, hogy egy 11. osztagost kis híján a gyógyterembe kellett szállítani, amiért elgáncsolta Kohakut - ezt pedig ő teljesen természetes és érthető módon nem hagyta annyiban, meg kellett torolnia egyetlen egy hatalmas kupánvágással sodrófa alakú zanpakutojával. Az illetővel, Ebisuval a kezdeti utálat ellenére később jóbarátok, majd szerelmesek, végül házasok lettek.
Kohaku feladatai közé a gyógyítás mellett a főzés tartozott; ebben az időszakában kezdte el az eddigieknél még mániákusabban gyűjteni a recepteket, a keleti finomságokról pedig hamar áttért a nyugati ínyencségekre, ugyanis Ebisu, mint minden férfi, imádta a hasát. Amíg Kohaku első gyermekével, Takeoval volt terhes, megírta első saját receptkönyvét, mely természetesen nagy sikert aratott.
Shinigamiként sajnos nem érték olyan nagy sikerek, mint magánkarrierjében; a csatatéren, amikor gyógytania kellett volna, többet ártott, mint segített, köszönhetően feleselést nem tűrő személyének, valamint méreg alapú zanpakutojának. Második gyermeke, Asuka megszületése után néhány röpke évtizeddel pedig férjét is elvesztette, aki a csatamezőn lelte halálát.
Az 1800-as évek elején vette észre, hogy számára a gyógyítás nem elég; ugyan nem akar bosszút állni a lidércen, aki megölte férjét, azonban úgy érezte, ő ennél többet is meg tud tenni Soul Societyért. Az 5. osztag szolgálatába állt, s mai napig ott végzi tevékenységét. Az osztagot felvirágoztatta konyhatudományával, s bizonyos pletykák szerint az osztag pincéjében rabszolgákkal végezteti a főzés kevésbé kellemes részeit, mint például a krumplipucolás és a hagymaszeletelés. Csak néhány beavatott tudja, hogy ezen pletykák egytől egyig igazak.
Érdemes megjegyezni, hogy Kohaku a Shinigami Nőegylet alapító tagja is egyben, valamint annak elnöke is volt egy időben. A vezetést azonban átadta a fiatal generációnak, ő maga pedig kissé a háttérbe húzódott.

ZanpakutoSzerkesztés

Kohaku lélekölő kardjának feloldás nélkül sodrófa alakja van, épp ezért komoly harcok során muszáj egyből felvennie shikai formáját. Fenyítésre még így is tökéletesen alkalmas eszköz.

Neve: Shinobu
Parancsszava: Shigamitsuku, Shinobu! (Tarts ki, Shinobu!)

Shikai: két karddá változik, amiket Kohaku egyszerre képes forgatni. Külön nevük van (Shino és Nobu), s mindketten külön képességgel rendelkeznek.
Shinobu

Shino és Nobu

  • Az ikerpengék mellett a levegő megtelik egyfajta méreggel, ami Kohakun kívül minden jelenlévőre kihat. A méreg lassítja az ellenfelet, reiatsu szintjének megfelelően, így akinek kevesebb a lélekenergiája Kohakuénál, az alig képes megmozdulni, míg aki lényegesen erősebb nála, azt éppen csak lassítja valamennyire. Passzív képesség, zanpakutojának feloldásakor automatikusan szétszóródnak a részecskék a levegőben, s amikor visszaváltja alap formáját, a méreg hatása megszűnik.
  • Shino-t Kohaku a jobb kezében szokta forgatni. Ő a támadó fél, agresszívabb társánál. Sebzéskor mérget juttat a szervezetbe, hatásai a következők: gyomor és főleg rekeszizom görcsök (légzéskimaradás, légszomj, de lehetnek végtag és egyéb görcsei is az áldozatnak), bevérzett szemek, kifehéredett (sápadt) bőr, habzó, erősen ellilult remegő száj, erős kínzó fejfájás, verítékezés és remegés az egész testen, végső esetben sokkos állapotba is kerülhet az ellenfél.
  • Nobu a passzív fél, Kohaku a bal kezében szokta forgatni. A levegőbe suhintva létrehozhat egy esőfelhőt. Az esőcseppek egyrészt Nobu mérgét képesek hatástalanítani, másrészt pedig elkezdik gyógyítani a sebesülteket. A felületi sebeket pillanatok alatt begyógyítja, ám súlyosabb sérülésekhez már hosszabb időre (legalább fél óra) van szüksége.

IdézetekSzerkesztés

  • Onmitsukidou? A kutya faszát! A mi titkaink sokkal jobbak. (Gondolat az 5. osztag sötét titkairól)

EgyébSzerkesztés

  • Kedvenc állata a páva, amikből tart is néhányat a Mizushima-birtokon.